Świąteczny akcent w reklamie

Już za niedługo zasiądziemy przy wigilijnym stole i spędzimy, każdy na swój sposób, wyjątkowe Święta Bożego Narodzenia. Na co dzień zabiegani musimy znaleźć jeszcze kilka dodatkowych chwil, aby dobrze się przygotować do tego okresu. W związku z tym reklamodawcy prześcigają się w formie oraz treści reklam, aby jak najlepiej zaprezentować swój produkt. Oczywistym jest, że nawet najlepsza i najciekawsza reklama jeśli nie trafi na dobrych odbiorców (i przede wszystkim czy do nich trafi), to nie przyniesie wymiernych korzyści. Media zasypują nas w radio, telewizji i przy przydrożnych billboardach różnego typu przekazami. Które z nich, według naszej opinii, zasługują na uwagę? Przeanalizujemy kilka przypadków znanych marek.

Old Spice – MANta Claus

Pamiętacie dobrze zbudowanego afroamerykanina z reklam Old Spica? Ciekawie przeprowadzona jakiś czas temu w sieciach społecznościowych oraz telewizji, poparta reklamą zewnętrzną, kampania dobrze zadomowiła się w świadomości. Teraz, na święta, wraca z głównym bohaterem w roli charakterystycznego św. Mikołaja, chcąc się przypomnieć i utrwalić swoje logo, markę rozdając prezenty całemu światu :). Po raz kolejny reklama zaskakuje swoją treścią dając dowód, że ciekawy humor dobrze trafia w grupę docelową.
Zainteresowanych odsyłamy do profilu Old Spice na YouTube. Poniżej na zachętę jedna z reklam.
 

 

PZU "Renifery"

Las, śnieg, choinki i renifer. Tak przez kilka sekund. Pierwszy raz oglądając zastanawiamy się w czym rzecz. Przez zaciekawienie bardziej zwracamy uwagę na to co będzie w dalszej części spotu. Ku zdziwieniu, to nie kolejna sieć marketów, a nasz rodzimy ubezpieczyciel – PZU, który daje gwarancję, że jest przygotowany do świąt. Renifer zastępczy, to gwarancja życzonych „Spokojnych Świąt”.
 


Coca-Cola - Coś wydarzy się…

Coca-Cola w tym roku trochę nas zaskoczyła… Kto pamięta „Coraz bliżej święta”? Ta reklama była obecna w naszych mediach od bardzo dawna i wpisała się chyba w kanon spotów świątecznych, trochę jak "Kevin sam w domu"  w programie telewizyjnym miesiąca grudnia każdego roku. Tak dla przypomnienia.
 


W tym roku mamy „Coś wydarzy się…”
 

Scenariusz podobnie jak w poprzednim spocie nawiązuje do magii świąt, jednak wersja z Mikołajem (trochę podobnemu do Laleczki Chucky) nie każdemu się podoba ;)

Biedronka

Na koniec Biedronka. Na początku roku pisaliśmy o nowej kampanii Biedronki. Z jego końcem przyszedł czas na małe, świąteczne podsumowanie. Nowa reklama realizowana jest raczej w formie pocztówki – dzieci opowiadają o św. Mikołaju.  Reklama jest sympatyczna i oddaje atmosferę świąt. Niestety nic więcej. Brakuje tu humorystycznych akcentów i rewelacyjnej gry słów jak w spotach z poprzednich lat.
 


Nam trochę brakuje tamtych reklam, a Wam? Jeśli znacie jakieś ciekawe reklamy z bieżącego okresu, zapraszamy do komentowania.

CHCESZ O COŚ ZAPYTAĆ?
https://vert.info.pl/blog/w/40/swiateczny-akcent-w-reklamie

no spam Brak SPAMu
Oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 $1 kodeksu cywilnego. Aby uzyskać dokładną wycenę prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta. Podane ceny są cenami netto i nie zawierają podatku VAT (23%). Koszty transportu nie są wliczone w cenę, chyba że podano inaczej.