Biedronka... ach Biedronka...

Wraz z nowym rokiem sieć sklepów Biedronka przechodzi metamorfozę.  I to nie byle jaką! Owad nabiera wypukłości i staje się bardziej jak... postać Walta Disneya.

Ale najpierw trochę o tym co i dlaczego. Celem spółki JM (właściciela marki Biedronka w Polsce) jest osiągnięcie pułapu 3000 sklepów na terenie naszego kraju do roku 2015. Rok 2011 został zamknięty liczbą nieco ponad 1800 sklepów a aktualny (roczny) przyrost 200 marketów to za mało, aby osiągnąć ten cel. Rozwiązaniem mają być inwestycje, a budżet w wysokości 2 mld zł na bieżący rok (czyli o ok. 700 mln zł więcej w porównaniu z 2011!) ma objąć między innymi nową kampanię reklamową (w tym re-branding marki).

Wróćmy do meritum i spójrzmy na dotychczasowy projekt logo:

Biedronka aktualne logo

Biedronka jak biedronka ładny uśmiech, proste spojrzenie, czerwone skrzydełka, dwa czułki... :) W zestawieniu z dużym napisem "Biedronka" oraz hasłem "Codziennie niskie ceny" otrzymaliśmy znak, do którego przywykliśmy. A teraz nowe:

Biedronka nowe logo

Owad urósł stał się bardziej namacalny, wypukły. Ma szerszy uśmiech i hm... dziwny nosek? Trochę jak postać Walta Disneya czy malunek na ścianie przedszkola. Spójrzmy na model Oswalda (c) Walt Disney:

Model postaci Oswalda (c) Walt Disney

Model postaci Oswalda (c) Walt Disney (http://www.michaelspornanimation.com/splog/?p=1881)

Jak dla mnie podobieństwo uderzające. Nowa biedronka ma wnieść do polskich mediów nowe billboardy, ulotki reklamowe,  spoty, które mamy zobaczyć już od 16 stycznia br. (czyli już jutro!). Mam nadzieję tylko że pomysł na animacje, wykonanie oraz scenariusz reklam za bardzo się nie zmieni bo przyznam szczerze, że każdy nowy wyemitowany materiał był coraz bardziej sympatyczny :) Nowe hasło "Daj się zaskoczyć jakością Biedronki" ma przekonać klientów do dobrej jakości oferowanych produktów, ciekawe tylko jak wpłynie to na cenę i sam asortyment?

Biedronka nowy plakat

Dziwne były moje odczucia kiedy po raz pierwszy zobaczyłem Biedronkę po "lifcie". A co Wy o tym myślicie?

15 stycznia 2012

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry