Społeczny dowód słuszności - pomysły na reklamę

Społeczny dowód słuszności to (podpierając się Wikipedią):

zasada, według której człowiek, nie wiedząc, jaka decyzja lub jaki pogląd jest słuszny (co może zależeć od różnych czynników), podejmuje decyzje lub przyjmuje poglądy takie same, jak większość grupy. Innymi słowy uważamy, że jakieś zachowanie jest poprawne wtedy, gdy widzimy innych ludzi którzy tak właśnie się zachowują.

Na przykład: jeśli mężczyzna nie wie, która ubikacja jest damska, a która męska, ponieważ nie ma oznaczeń na drzwiach, to użyje tej, do której wchodzi inny mężczyzna.

Przytoczę również kolejny - z życia wzięty. Stoisz przy przejściu dla pieszych, na czerwonym świetle, w okolicy w której porusza się bardzo mało samochodów, masz bardzo dobry widok na drogę w obie strony. Obok Ciebie znajduje się kilka osób. Nagle jedna z nich wyrywa się z grupy i przechodzi przez drogę. Pozostali wymieniają zdziwione spojrzenia. Po chwili przechodzi druga oraz trzecia, osoba. Odruchowo stwierdzasz, że nic złego się nie stało więc również podążasz za nimi.

Jak wykorzystać to w reklamie? Poniżej przykład filmowy:

Reklama Credit Agricole - Społeczny dowód słuszności

Jeśli tyle osób wzięło kredyt, nie mogą się mylić.

Jak wzmocnić efekt

Wskaż podobieństwo - jeśli odbiorcami Twojej reklamy są np. młodzi studenci - pokaż w niej młodych studentów. Przykładowo nagłówek reklamy mógłby wyglądać następująco: "Studiuje z nami już ponad 1000 studentów".

O czym nie zapominać

W projektowaniu reklamy należy pamiętać o kilku zasadach. Społeczny dowód słuszności wcale nie musi być w 100% prawdziwy. Musi być jednak sprawdzalny i realistyczny.  W powyższej reklamie Credit Agricole wspomniany Krzysztof prawdopodobnie nigdy nie istniał. Jednak cała historia wydaje się być możliwa do wystąpienia i prawdopodobnie istnieje możliwość jej zweryfikowania.

Poniżej znajduje się ciekawy film, opisujący te zasady:

CHCESZ O COŚ ZAPYTAĆ?
https://vert.info.pl/blog/w/39/spoleczny-dowod-slusznosci-pomysly-na-reklame

no spam Brak SPAMu
Oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 $1 kodeksu cywilnego. Aby uzyskać dokładną wycenę prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta. Podane ceny są cenami netto i nie zawierają podatku VAT (23%). Koszty transportu nie są wliczone w cenę, chyba że podano inaczej.