Jaki pendrive reklamowy wybrać?

Pamięci przenośne USB już dawno zadomowiły się u każdego z nas jako przedmiot codziennego użytku. W podstawowym zakresie używamy ich do przenoszenia dokumentów, plików PDF, zdjęć czy utworów muzycznych. Zaawansowani użytkownicy "patyków" mogą skorzystać z przenoszenia mobilnych wersji aplikacji lub nawet stworzyć dysk startowy. Ich zaletą w porównaniu z zewnętrznymi dyskami twardymi jest brak ruchomych części podatnych na uszkodzenia w wyniku dużych przeciążeń (upadek z dużej wysokości) oraz niezwykła mobilność (praktycznie każdy flash posiada oczko umożliwiające przypięcie go do kluczy lub smyczy).

Pendrive metalowy z oczkiem

Wszystkie zalety pendrive'ów powodują, że świetnie nadają się jako gadżet reklamowy rozdawany klientom na wszelkiego rodzaju wydarzeniach (np. targach) lub w postaci prezentu do zamówienia. Powstaje tylko pytanie, który wybrać? Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba zastanowić się nad dwoma ważnymi aspektami.

Trochę o kształtach i kolorach

Z biegiem lat pendrivy ewoluowały. Na początku dostępne były tylko proste kształty z zatyczką, którą często udawało się zgubić :) Są one nadal dostępne jednak alternatywą mogą być pamięci w kształcie karty kredytowej, z obracaną zatyczką, w postaci opaski na rękę, mini butelki lub długopisu. Dla bardziej wymagających klientów polecamy model wykończony skórą lub drewnem. Na tych ostatnich grawer wygląda wyjątkowo ekskluzywnie.

Pendrive w długopisie

Pendrive w kształcie karty kredytowej

Aktualnie dostępne modele dają również możliwość swobodnego wyboru w kolorystyce, która może nawiązywać np. do wiodących barw firmy. Poszczególne kształty oferują wybór pomiędzy kolorem niebieskim, czerwonym, pomarańczowym, czarnym, zielonym, fioletowym czy żółtym. Największy wybór dostępny jest w modelu z obracaną zatyczką.

Pendrive obracany, z chowaną zatyczką

Należy pamiętać, że wybrany przez nas pendrive będzie przede wszystkim nośnikiem reklamy dlatego istotnym elementem jest jego znakowanie. Na modelach plastikowych polecamy nadruk metodą tampodruku umożliwiającą naniesienie np. loga firmy w dowolnym kolorze ograniczonym jedynie powierzchnią do tego przeznaczoną na wybranej pamięci USB. W przypadku wersji metalowych lub skórzanych pozostaje opcja graweru charakteryzująca się większą trwałością.

Pojemność - czy najważniejsza?

Dzisiejsze pamięci USB przeznaczone na rynek reklamowy charakteryzują się bardzo dużą rozpiętością pojemności z zakresu 128MB do aż 16GB. Należy zastanowić się przede wszystkim w jakim celu dany pendrive reklamowy będzie używany. Jeśli przeznaczymy go na użytek wewnętrzny, firmowy - dla pracowników,  a jego pamięć w większości zapełniona będzie przez dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne to pojemność 512MB - 1GB wydaje się być odpowiednia.  Dodatkowo, w tym przypadku, niższa wartość prędkości zapisu na poziomie 9/7 MB/s (odczyt / zapis) jest wystarczająca.

Pendrive skórzany z grawerem

Decydując się na modele o większej pojemności (przeznaczonej np. na przenoszenie dużych archiwów, plików audio lub wideo) należy skoncentrować swój wybór na modelach klasycznych (np. model z obracaną zatyczką P8 czy skórzany P6) oferujących wysokie parametry odczytu i zapisu (33/16 MB/s), dzięki czemu czas oczekiwania na skopiowanie nie będzie długi.

Przed zakupem warto zastanowić się w jakim celu będzie wykorzystywany pendrive i dostosować go do swoich potrzeb. Czy teraz już wiesz jaki model pamięci USB jest dla Ciebie odpowiedni? ;)

22 marca 2012

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry