Jak zrobić logo

Chcąc zbudować dobry wizerunek swojej firmy warto zacząć od logo. Dobrym rozwiązaniem jest zlecenie jego wykonania firmie lub osobie, która zajmuje się tym zawodowo. Może się jednak zdarzyć, że nie możesz sobie na razie pozwolić na to rozwiązanie, lub chcesz po prostu zająć się tym sam:) Poniżej znajduje się kilka zasad dotyczących projektowania logo, dla osób które decydują się samodzielnie wykonać znak swojej firmy.

Logo musi być unikalne

Podczas projektowania logo należy przyjrzeć się znakom konkurencji. Należy pamiętać, że nowo tworzone logo powinno być przede wszystkim oryginalne, tak aby łatwo było je identyfikować z konkretną firmą. Dzięki temu odróżnimy się od firm konkurencyjnych i w ten sposób zminimalizujemy możliwość pomyłki potencjalnych klientów.

Warto również pamiętać, że oryginalność znaku znacząco wpływa na zapamiętywanie go. Z tego powodu powinno unikać się używania wprost wszelkiego rodzaju popularnych symboli (np. logo w kształcie aparatu fotograficznego dla fotografa - motyw wydaje się być strzałem w 10, ale potencjalny klient szukający dobrego fotografa widział już zapewne "kilka" prawie identycznych znaków). Od tej zasady istnieją oczywiście odstępstwa, i czasem najprostsze skojarzenie może nabrać zupełnie nowego wyrazu - ale trzeba to robić świadomie.

Przekaz oraz styl logo powinny być spójne z działalnością firmy

Logo powinno być spójne z wartościami charakteryzującymi firmę, które pragniemy przekazywać. Świadcząc usługi premium powinniśmy zadbać o podniosłość znaku. Kierując usługi do dzieci, logo powinno łatwo trafiać do ich głów. Świadcząc usługi biznesowe (np. księgowość lub usługi prawne) należy zadbać aby przekazać poważny charakter działalności firmy (patrz nasza realizacja - logo Kancelarii Grzegorz Dyjas).

Logo musi być funkcjonalne

Projektując logo należy pamiętać, że później będzie ono wykorzystywane w różnego typu projektach, dlatego:

  • Gotowy znak powinien się bez problemu skalować - i co najważniejsze - musi nadal pozostawać czytelny (warto mieć świadomość, że wysokość loga na niektórych gadżetach reklamowych może wynosić tylko 0,6 cm).
  • Powinno być przygotowane w taki sposób, aby bez problemu można było je prezentować na różnych nośnikach (złotego koloru nie wyświetlimy na monitorze - jedynie wydrukujemy - a przejścia tonalnego nie będziemy w stanie wygrawerować). Często potrzebne jest wykonanie kilku wersji logo, tak aby zaspokoić potrzeby wszystkich technologii (monitory, druk, grawer, etc).
  • Projektując logo warto również pamiętać o tym, że im więcej kolorów użyjemy w znaku, tym potencjalnie droższe może być jego drukowanie.

Projektując swoje logo warto brać pod uwagę wymienione wyżej ograniczenia techniczne, dzięki temu łatwiej będzie później budować spójny wizerunek firmy.

Powodzenia:)

13 marca 2012

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry