W jednym z naszych poprzednich wpisów znajduje się kilka wskazówek od czego zacząć reklamowanie stron www.
Do dyspozycji jest wiele darmowych oraz płatnych rozwiązań. Z tych darmowych polecamy użycie Google Analytics lub alternatywnie darmowego systemu statystyk Piwik. Różnica pomiędzy nimi jest taka, iż w przypadku Google Analytics dane dotyczące odwiedzających przechowywane sa na serwerach Google - niektórzy widzą w tym problem;-) Piwik to system, który instaluje się na swoim serwerze, dane są więc bezpieczne i dostępne jedynie dla nas. Niestety Piwik ilością funkcji odbiega znacząco od produktu Google - jednak do małych rozwiązań (a nawet tych odrobinę bardziej skomplikowanych) w zupełności wystarcza. Pamiętać również trzeba że samo posiadanie statystyk to za mało, należy je również cyklicznie analizować aby na podstawie zebranych danych podejmować trafne decyzje dotyczące np. reklamy czy też modyfikacji strony.
Kopia zapasowa przydaje się w przypadku awarii firm hostingowych. Często usługodawcy we własnym zakresie dbają o ich wykonywanie. Warto jednak zadbać o to aby samemu cyklicznie wykonywać kopię zapasową. Pliki kopiować można za pomocą darmowego programu Cobian Backup. Trzeba również zadbać o kopie bazy danych, w której przechowywane są treści zarządzane z poziomu panelu administracyjnego. W tym przypadku rozwiązania są nieco bardziej skomplikowane - warto zadbać o to, aby firma, która wykonała stronę przygotowała oprogramowanie w taki sposób, aby takie kopie były tworzone w strukturze plików. Najważniejsze, aby cały proces archiwizacji był w pełni automatyczny.