"Light is everything Ltd" to firma organizująca szkolenia dla fotografów. Szkolenia te obejmować będą zakres technicznej i merytorycznej wiedzy na temat fotografii reportażowej i ślubnej.
W wypełnionym briefie Klient wyraźnie nakreślił kierunek, w którym powinniśmy zmierzać projektując logo: "Coś mocno kojarzące się z dobrym światłem, czyli z tym co jest podstawą fotografii."
Ponadto wiedzieliśmy, jakie cechy charakteryzujące firmę ma przekazywać logo: skuteczny, solidny i konkretny. Wszystkie te określenia skłaniały do zaprojektowania prostego i czytelnego znaku. Rozpoczynając prace projektowe stanęliśmy przed wyzwaniem - w jaki sposób pokazać światło, oraz to, że to ono jest najważniejsze.
Pierwsze pomysły i szkice
Pierwsze pomysły i szkice
Oczywiście pierwszymi skojarzeniami była migawka aparatu, ponieważ to dzięki niej do obiektywu aparatu dostaje się oczekiwana ilość światła. Motyw ten jednoznacznie kojarzy się z fotografią, ale jest na tyle popularny, że przestał być oryginalny i charakterystyczny, a takie powinno być przecież dobre logo firmowe. Zamiast tego skupiliśmy się na samej właściwości światła. Zjawiskowi światła zawsze towarzyszy również cień. Te cechy wykorzystaliśmy w naszych propozycjach. Biel i towarzysząca jej czerń najlepiej według nas wyrażała założenie projektu. Wszystkie przedstawione Klientowi propozycje opierały się na tej samej zasadzie kontrastu światła i cienia. To biel światła tworzy logo, wydobywając je z ciemnego tła.
Propozycje przesłane do Klienta
Z przedstawionych propozycji nasz Klient wybrał wersję, w której wykorzystaliśmy motyw oświetlającego logotyp snopu światła. Na zasadzie inwersji wkomponowaliśmy słowo "light" w punkt świetlny kierując tym samym na niego pierwszą uwagę oraz sugerując jego ważność. Na tym etapie pracy zgodnie z wszystkimi sugestiami Klienta wprowadziliśmy kilka poprawek, m.in. wyrównaliśmy wielkości liter oraz zmniejszyliśmy światła między literami.
Gotowe logo Light is everything Ltd