Kilka słów o Żubrze

Zainteresowaliśmy się w ostatnich dniach kampanią reklamową Żubra. Producenci zachęcają do brania udziału w loterii, polegającej na wpisywaniu kodów znajdujących się pod kapslami butelek oraz zawleczkami puszek ich "napoju chłodzącego".Jest jednak pewien detal, na który zwróciliśmy uwagę. Po zerwaniu zawleczki z puszki, oraz przejściu na stronę producenta widzimy coś takiego:

Strona promocyjna żubra

Centralny banner zachęca do kliknięcia w przycisk "Wpisz kod i weź udział w promocji". Co się okazuje, samo wpisanie kodu w okienku, o więcej którym za chwilę, nie jest w 100% sprawdzeniem tego, czy wygrało się nagrodę. Po dłuższym przyjrzeniu się, w górnym menu znajduje się przycisk "Lista kodów", pod którym znajdują się kody, wygrywające nagrody natychmiastowe - z pominięciem etapu loterii. Co ciekawe, nie ma możliwości wyszukiwania wygrywających kodów poprzez wpisanie - trzeba przeklikać się przez listę.

Wpisywanie kodu promocyjnego

Na powyższym rysunku znajduje się podstrona, na której wpisuje się kod, pozwalający na udział w loterii. Autorzy miejsce na wpisanie captchy podpisali, natomiast okienko do wpisania kodu radośnie lewituje bez żadnego opisu. Warto było by popracować nad rozkładem tych elementów. Na tej podstronie znajduje się bardzo dużo miejsca poniżej, więc jesteśmy przekonani, że elementy można by było rozmieścić w sposób dużo bardziej czytelny oraz nie budzący wątpliwości.

Inną sprawą jest fakt rozbicia procesu sprawdzania nagród na dwie części (osobno z zapisem do loterii oraz listą kodów). Najbardziej logicznym rozwiązaniem był by przecież komunikat: "Wygrałeś puszkę złotego napoju", lub w przeciwnym wypadku "Niestety nie wygrałeś nagrody natychmiastowej. Twój kod weźmie udział w losowaniu ...".

17 czerwca 2011

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry