Jak dobrze sprzedawać z pomocą AdWords

Jest kilka czynników które mają wpływ na skuteczność kampanii reklamowej. Podane zasady nie są w 100% uniwersalne, ale mogą być pomocne podczas konfiguracji swojej kampanii.

1. Dokąd kierujemy użytkownika

Czyli z angielskiego "landing page" - miejsce naszej witryny, które ogląda osoba, po kliknięciu w reklamę. Kilka kluczowych zasad, których należy przestrzegać podczas wyboru lub tworzenia miejsca docelowego dostosowanego dla konkretnej reklamy:

  • Potwierdź że odwiedzający znalazł to, czego szukał.
  • Określ cel - jeśli chcesz pozyskać adres mailowy lub prośba o kontakt, postaraj się o to aby formularz był łatwo widoczny oraz nie był skomplikowany. Jeśli prowadzisz sprzedaż online, wyróżnij odnośnik umożliwiający zakup. Zachęć odwiedzającego do wykonania akcji. Często kupujący porzucają pierwotną intencję zakupu, ponieważ nie wiedzą jakie kroki maja wykonać.
  • Nie przeładowuj strony informacjami. Znajdź unikalną cechę swojego produktu lub usługi i ją wyróżnij. Zadbaj o to aby strona docelowa była spójna z reklamą, która na nią kieruje, zarówno pod kontem reklamowanej unikalnej cechy jak i od strony graficznej.

2. Grupa docelowa

Warto dobrze zastanowić się do kogo kierowana jest nasza reklama. Postaraj odpowiedzieć na pytanie "kto jest odbiorcą mojego produktu?". Jeśli nigdy się nad tym nie zastanawiałeś a posiadasz historię sprzedaży, spróbuj ją przejrzeć i zastanowić się, które z dokonanych transakcji były najbardziej wartościowe. Odpowiedź na to pytanie musi być jak najbardziej precyzyjna. Jeśli odbiorcą Twoich towarów lub usług są "wszyscy w Polsce" to tak naprawdę nikt nim nie jest. Nawet producent tak globalnego produktu jak masła jako swojego odbiorcę może określić "kobieta w wieku x, mieszkająca w mieście,...".

  • Bardzo często reklama powinna być kierowana na konkretny obszar (np. województwo). Jeśli prowadzisz biznes lokalny, zadbaj o to aby nie reklamować go w odległym miejscu kraju.

3. Detale konfiguracyjne

W tym przypadku przyda się znajomość funkcji, na jakie pozwala AdWords. Sprawy na które warto zwrócić uwagę:

  • Badanie konwersji - jeśli na swojej stronie umieszczasz formularz kontaktowy, możesz liczyć ile osób go wysłało. Dodatkowo możesz te dane porównać do zestawienia reklam oraz słów kluczowych.
  • Badanie skuteczności reklam - Pisz wiele odmian reklam, porównuj ich współczynnik klikalności oraz konwersji. Wybieraj te reklamy, które przynoszą Ci lepsze efekty.
  • Testuj A/B - wykonaj kilka wersji strony docelowej, oraz porównaj ich skuteczność aby zmaksymalizować efekty.
  • Usuwaj nieskuteczne słowa oraz stosuj słowa wykluczające - zazwyczaj wyświetlanie się reklam na frazy zawierające słowa "jak", "darmowe..", "forum", nie przyniosą Ci zysku. Badaj historię wyświetlanych fraz, oraz usuwaj te, które uznasz za nieskuteczne lub nie pasujące do kontekstu Twojej reklamy.

Jeśli będziesz potrzebować pomocy, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą konfiguracji kampanii linków sponsorowanych.

27 czerwca 2011

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry