Nowa realizacja - ekologiczne logo.

Zadaniem jakie postawił przed nami Klient, było zaprojektowanie nowego znaku dla jego firmy o nazwie Faktoria. Główną specjalnością Faktorii jest sprzedaż i montaż urządzeń pozwalających korzystać z Odnawialnych Źródeł Energii oraz sprzedaż projektów i materiałów do budowy budynków pasywnych. Firma posiadała do tej pory logo, mające nawiązywać kolorem zielonym do proekologicznej działalności, zdecydowano się jednak na zmianę wizerunku lepiej i pełniej wpisującego się w kierunek działania firmy.

Poprzednie logo:

Założeniem, które wyznaczyliśmy sobie na początku prac, było jak najpełniejsze przekazanie w znaku kierunku działalności Faktorii - czyli oferowanie swoim klientom urządzeń i materiałów z zakresu wykorzystywania Odnawialnych Źródeł Energii - głównie energii słonecznej. Nie chodziło tu oczywiście o dosłowne pokazanie oferty. Nowe logo miało raczej pokazywać i odzwierciedlać kierunek myślenia i działania firmy, czyli szerokie spojrzenie na problem oszczędności energii w budynku. Ekologiczne rozwiązania, nasunęły oczywiście skojarzenia z czystym środowiskiem, a co za tym idzie z naturą. Wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii daje możliwość troski i dbania o środowisko - dlatego projektując znak staraliśmy się pokazać możliwości jakie oferuje Faktoria. Za pomocą trzech symboli staraliśmy się pokazać proekologiczny kierunek działalności firmy. Naszymi inspiracjami stały się trzy symbole: kształt liścia, kropla wody i słońce, oraz odpowiadające im kolory: zieleń - ekologia, pomarańcz - ciepło, niebieski - czystość.

Zielony kształt liścia ma symbolizować właśnie naturalne, czyste środowisko i zieleń. Uzupełnieniem zielonej natury jest również czysta woda i powietrze, które zobrazowane zostało kształtem niebieskiej kropli wody. Trzecim elementem znaku jest ciepło słoneczne, czyli właśnie naturalne źródło energii, dzięki któremu mamy możliwość zadbać o środowisko. Wszystkie te trzy elementy tworzą jedną całość, tak jak uzupełniają się one w rzeczywistości. Ponadto, każda część wynika niejako z poprzedniej, a ułożenie ich na kształt okręgu ma podkreślać zataczany krąg i obieg w naturze.

Przykładowa identyfikacja firmy:

24 lipca 2013

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry