Logo - liczą się szczegóły

Tym razem przedstawiamy najnowszą realizację logo.
Naszym zadaniem było stworzenie znaku, dla firmy rekrutującej inżynierów dla firm w Europie. Firma posiadała do tej pory swoje logo, jednakże jego elementem była polska flaga oraz słowo “Polish”, a ponieważ działalność firmy rozszerzyła się na rynek całej Europy, znak stał się nieaktualny. Dotychczasowe logo:

Łącznikiem pomiędzy “starym” a “nowym” miał być czerwony kwadrat, który do tej pory stanowił tło sygnetu i miał pozostać w nowym projekcie razem z nową nazwą “2P Engineering Recruitment”.
Prace nad logo zaczęliśmy od zaprojektowania sygnetu. Na pierwszy ogień poszło stworzenie odpowiedniego kształtu 2P.

 


Cyfra i litera w sygnecie została zaprojektowana w oparciu o ten sam kształt, tak aby symbol 2P w jak najpełniejszym stopniu tworzył spójną i interesującą całość. Dzięki wykorzystaniu prostego kształtu udało się zaprojektować znak nowoczesny i bardzo dynamiczny w swoim charakterze. Dodatkowym atutem dla znaku, jest jego unikalność, dzięki czemu logo staje się oryginalne i niepowtarzalne, a co za tym idzie bardziej interesujące i zapamiętywalne.
Kolejnym etapem pracy było wpisanie stworzonego znaku w czerwony kwadrat.
Kształt sygnetu wynika ściśle ze stworzonej wcześniej typografii. Pierwotnie przyjęty kwadrat otrzymał dwa zaokrąglone narożniki, odpowiadając w ten sposób kształtowi typografii. Znak 2P stworzony jest za pomocą giętkiej, zaokrąglonej linii tworzącej litery, która jednak jest ostro zakończona. Te same linie powtórzone zostały w kształcie sygnetu, dzięki czemu całość tworzy spójny i nieprzypadkowy wizerunek. Jednolity kolor czerwony zastąpiliśmy gradientem, aby nadać znakowi wrażenia lekkości i nowoczesności.


Sygnet uzupełniony został logotypem Engineering Recruitment, przy tworzeniu którego trzymaliśmy się tej samej zasady - powinien pasować do całości.
Typografia logotypu została zaprojektowana na potrzeby znaku, jest więc unikalna. Dodatkowo wykorzystaliśmy tę samą zasadę budowania liter - kształty stworzone są za pomocą zaokrąglonych linii o ostrych zakończeniach, dzięki czemu logotyp nie sprawia wrażenia „doczepionego” do sygnetu, ale jest jest wypadkową i dzięki czemu wszystkie elementy logo składają się na spójną i przemyślaną całość.
Dodatkowo logo zostało pochylone w prawo, aby nadać wizerunkowi firmy dynamiczny i nowoczesny charakter.


Finalne logo:

Przykładowa identyfikacja wizualna dla firmy,
m.in: wizytówka, papier firmowy, teczka ofertowa:



 

20 sierpnia 2013

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry