"Long Tail" Pozycjonowanie na wiele słów kluczowych

Zrozumienie podstaw stojących za wyborem metody pozycjonowania i doboru słów kluczowych jest konieczne przed wdrażaniem SEO dla swojej strony. Techniki i metody pozycjonowania nieustannie ewoluują. Przykładem najbardziej widocznej zmiany, jest zrezygnowania z pozycjonowania strony głównej na wszystkie interesujące słowa kluczowe.

Jedna strona, wszystkie słowa kluczowe

Zarówno na początkowym jak i późniejszym etapie rozwoju technik SEO, pozycjonowanie strony głównej na wszystkie słowa było najpopularniejszą techniką. Widok stron głównych z długim rzędem fraz w nagłówkach, tytułach i stopkach nie był niczym niezwykłym. Następnie, kiedy mechanizmy wyszukiwarek stawały się coraz bardziej inteligentne, słowa i frazy kluczowe były wplatane w długie artykuły umieszczane na stronach głównych. Najczęściej były to artykuły typu „o firmie”, lub przedstawiające jej ofertę. Oczywiście już wtedy słowa kluczowe wykorzystywano jako linki, tytuły oraz tagi.

Rozwiązanie to posiadało sporo wad, które były i nadal są głównym powodem do rezygnowania z tej strategii i zastępowania jej nowymi, skuteczniejszymi metodami.

Minusy pozycjonowania strony głównej na wszystkie frazy

  • ograniczone możliwości dokładnego przedstawienia oferty
  • słaba czytelność
  • niski poziom funkcjonalności
  • możliwość, że wyszukiwarka potraktuje stronę jako spam i usunie z rankingu
  • mniejsze możliwości umieszczania słów kluczowych w kontekście

Dla każdego słowa, osobna podstrona

Poszukiwania lepszej metody pozycjonowania, przyniosły rozwiązanie w postaci budowania osobnych podstron dla każdego słowa kluczowego. Takie rozwiązania oferuje znacznie większe możliwości dokładniejszego skupienia się na każdym ze słów. Oddzielne podstrony są również znacznie bardziej czytelne dla odwiedzających, pozwalają także stworzyć sieć wzajemnie przenikających się linków, dzięki czemu indeksowanie witryny jest znacznie szybsze.

Plusy stosowania indywidualnych podstron dla każdego słowa kluczowego

  • nieograniczone możliwości dokładnego przedstawienia oferty
  • wysoka czytelność
  • wysoki poziom funkcjonalności
  • większe możliwości umieszczania słów kluczowych w kontekście
  • szansa łączenia fraz lub słów kluczowych w grupy

Inną zaletą stosowania osobnych podstron dla każdej frazy/słowa, jest możliwość użycia bezpośredniego adresu do niej, np.: vert.info.pl/gadzety-reklamowe. Tak zbudowany adres URL jednoznacznie wskazuje, jakie informacje znajdują się na stronie. Jest to również sposób na dodanie kolejnego słowa kluczowego do serwisu.

Stworzenie strony internetowej dla biura nieruchomości, na którą będzie się składała strona główna, oraz podstrony: mieszkania, domy, wynajem, sprzedaż i zamiana jest rozwiązaniem o wiele lepszym, niż zaprojektowanie samej strony głównej, na której umieszczone zostaną wszystkie informacje. Podział serwisu na podstrony ze słowami kluczowymi pozwala indywidualnie wybierać metodę pozycjonowania dla każdego z nich. Klientom pozwala to natomiast na szybsze dotarcie do poszukiwanych informacji.

17 lipca 2013

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry