O Nowym logo i stronie mBanku

Obsługa nowego interfejsu wymaga od klientów zmiany swoich przyzwyczajeń. W nowym systemie transakcyjnym zabrakło pionowego menu. Zamiast tego, menu zostało przeniesione do górnej części strony, ułożone poziomo i posegregowane w dwie główne kategorie: płatności i finanse. Nieco dalej, ale nadal na tej samej wysokości znalazła się zakładka pasaż, w której mamy dostęp do wiadomości, wniosków i ofert bankowych. Całość zyskała bardzo nowoczesny wygląd, który połączony z dynamicznym prezentowaniem danych może przypaść do gustu osobom młodym, dobrze poruszającym się w świecie nowych rozwiązań informatycznych.

 

 

Bank na szczęście nie zignorował klientów, którzy przywiązali się do starego sposobu obsługi konta. Pozostawił im możliwość wyboru systemu transakcyjnego, do którego się zalogują. Użytkownicy mogą więc równolegle wybierać pomiędzy dotychczasowym interfejsem, a nową propozycją mBanku. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez bank, jest to jednak rozwiązanie tymczasowe. Okres przejściowy ma pozwolić na przystosowanie się do zmian i poznanie nowego rozwiązania. Jak długo potrwa możliwość korzystania ze starego interfejsu banku? Nie wiemy. Można przypuszczać, że okres udostępniania starego systemu transakcyjnego będzie zależał od i ilości użytkowników, którzy na stałe przenieśli się na nowy system.

Czy nowy mBank jest idealny?

Pomimo że cały projekt nowej strony wydaje się być mocno dopracowany, to nasze wątpliwości budzi pewne rozwiązanie, na które zdecydowali się webdesignerzy. Na podstronie przedstawiającej ofertę (np. mNawigacji Finansowej), w prawym górnym rogu tła umieszczono przycisk krzyżyk. Krzyżykowi, który domyślnie kojarzy się z zamknięciem strony lub okna, tutaj nadano funkcję strzałki wstecz. Rozwiązaniem bardziej intuicyjnym i zgodnym ze standardami byłoby zamienienie niefortunnego krzyżyka na strzałkę, lub symbol domku (home), natomiast jego lokalizacja jest w naszej ocenie wątpliwa.

Wprowadzając tak duże zmiany, mBank z pewnością brał pod uwagę niezadowolenie pewnych grup użytkowników i falę krytyki nowego rozwiązania, która przetoczyła się na forach i w komentarzach. Nowy interfejs może budzić kontrowersje, szczególnie wśród osób, które niechętnie zmieniają swoje przyzwyczajenia – zwłaszcza w tak ważnej kwestii jak finanse.

Z drugiej strony, mBank decydując się na odważny krok, udowodnił swoim klientom, że jest bankiem nowoczesnym, który nie obawia się wprowadzać nowych standardów. Oferowanie klientom możliwości wyboru wersji interfejsu między starym, a nowym, okazało się dobrym krokiem, który pokazał troskę banku o każdego użytkownika.

Czytaj dalej na następnej stronie...  Poprzednia strona 1 2
CHCESZ O COŚ ZAPYTAĆ?
https://vert.info.pl/blog/w/60/o-nowym-logo-i-stronie-mbanku/2

no spam Brak SPAMu
Oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 $1 kodeksu cywilnego. Aby uzyskać dokładną wycenę prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta. Podane ceny są cenami netto i nie zawierają podatku VAT (23%). Koszty transportu nie są wliczone w cenę, chyba że podano inaczej.