Dlaczego unikalne opisy i zdjęcia produktów w sklepie są istotne

Oryginalne opisy i zdjęcia są poważnym wyzwaniem, któremu muszą sprostać sklepy internetowe. Jest to najlepszy sposób na wypromowanie produktu i uczynienie go bardziej pożądanym przez konsumentów. Powiedzmy sobie to wprost: przygotowanie unikalnych, niepowtarzających się i dokładnych opisów produktów jest zajęciem czasochłonnym. Jest to jeden z powodów, dla których w tak wielu sklepach spotykamy te same opisy, przygotowane przez producentów. Innym powodem polegania na duplikowanych opisach jest niewiedza, a także nieumiejętność stworzenia nowych opisów i wykonaniu dodatkowych zdjęć.

Opublikowanie na stronie nowych opisów i zdjęć przynosi korzyści w dwóch wymiarach: sprzedaży i pozycjonowania.

Unikalne opisy i zdjęcia w kontekście sprzedaży

Opisy produktu dostarczone przez producenta są zazwyczaj bardzo zdawkowe. Ograniczają się do wymienienia podstawowych funkcji i wymiarów. Zamieszczając w swoim sklepie ten sam opis, dostępny w kilkunastu innych miejscach w sieci, tak naprawdę niczym poza ceną nie przyciągniesz klientów. Dodatkowo narażasz swoją stronę na usunięcie jej z wyników wyszukiwania, z powodu tak zwanego filtra “duplicate content” - czyli zduplikowana, powielana treść.

Tworząc opis produktu, który dokładnie opisuje jego budowę, wygląd, zastosowanie i wypunktowując korzyści płynące z jego posiadania, masz szansę przyciągnąć uwagę dużej liczby potencjalnych klientów – nawet bez obniżania ceny. Uzupełnienie galerii dodatkowymi zdjęciami, przedstawiającym produkt w innych ujęciach lub podczas praktycznego wykorzystania, wzmacniasz zaufanie do niego oraz do siebie jako sprzedawcy. Nie ma znaczenia czy sprzedajesz produkty fizyczne czy cyfrowe – unikalny opis jest niezbędnym elementem skutecznego marketingu.

Jak wygląda dobry opis produktu?

  • powinien być unikalny
  • udowadnia jego wyjątkowość
  • jest opatrzony dużą ilość oryginalnych fotografii, pokazujących go z różnych perspektyw
  • musi w sposób atrakcyjny i wiarygodny opisywać rzecz w jak największych szczegółach
  • zawiera zdania, które przemawiają do zmysłów, emocji i oczekiwań klientów

Pisząc samodzielnie, lub zlecając wykonanie opisów, należy zwrócić uwagę, aby znalazły się w nich słowa i wyrażenia opisowe. Używanie popularnych słów typu lepsze, ładny, dobry, itp. nie wnosi do opisu wiele wartości. Należy być jeszcze bardziej szczegółowym. Opisując nóż jako „bardzo ostry nóż kuchenny” nie wywoła się zainteresowania klientów. Pisząc o nim jak o „ostrym jak brzytwa i wytrzymałym niczym diament narzędziu do cięcia, szatkowania i obierania” odwołujemy się do wyobraźni klienta, tworząc trwałe skojarzenia. Wzbogacenie opisu ciekawym zdjęciem jeszcze bardzie wzmocni efekt.

Unikalne opisy w kontekście SEO

Oryginalne opisy są znakomitą szansą na wzmocnienie pozycjonowania strony. Tworzenie opisów daje niemal nieograniczone możliwości wykorzystania wartościowych słów kluczowych. Naturalnie wpisujące się w kontekst opisu i użyte w odpowiednich proporcjach, przyczyniają się do uzyskania wyższego miejsca w rankingu wyszukiwarki. Otagowanie zdjęć w galerii to kolejny sposób na poprawienie SEO sklepu internetowego.

Używaj różnych opisów dla różnych produktów

Sprzedając 10 różnych modeli tego samego produktu, dla każdego należy przygotować osobny, unikalny opis. Opis, który subtelnie przedstawia wyjątkowość każdego z nich. Częstym problemem przy opisywaniu produktów jest brak pomysłu na dwudziesty i kolejne opisy. W takich momentach lepiej odłożyć pracę na później, niż pisać sztampowe opisy, które w niczym nie pomagają zrozumieć różnic między nimi i nie ułatwiają podjęcia decyzji.

Jeżeli chcesz, aby twój sklep nie wyglądał jak dziesiątki innych, w których znajdują się dokładnie takie same zdjęcia i opisy, to zainwestuj trochę czasu i wysiłku, aby stworzyć oryginalne teksty i zdjęcia. Inwestycja ta zwróci Ci się szybciej niż mógłbyś się tego spodziewać.

CHCESZ O COŚ ZAPYTAĆ?
https://vert.info.pl/blog/w/59/dlaczego-unikalne-opisy-i-zdjecia-produktow-w-sklepie-sa-istotne

no spam Brak SPAMu
Oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 $1 kodeksu cywilnego. Aby uzyskać dokładną wycenę prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta. Podane ceny są cenami netto i nie zawierają podatku VAT (23%). Koszty transportu nie są wliczone w cenę, chyba że podano inaczej.