Logo dla firmy Safelog.pl

Tym razem naszym zadaniem było stworzenie logo dla nowo powstającej firmy Safelog.pl. Dziedziną działalności tej firmy są usługi związane z bezpieczeństwem danych osobowych i informacji w e-biznesie.

Na szczególną uwagę zasługuje tutaj ankieta wypełniona przez naszego Klienta. Zawarte w niej informacje jasno nakreśliły nam obraz firmy, jak również oczekiwania Klienta względem projektu. Takie rzetelne i przemyślane odpowiedzi na pytania o firmę, jej cechy i cele nie tylko ułatwiają prace projektowe, ale przede wszystkim pozwalają stworzyć lepszy znak. Nie chodzi przecież o zrobienie ładnego znaczka, ale o znak, który w jak najpełniejszym stopniu będzie pasował do firmy.

Wracając do ankiety - znalazła się w niej pomocna informacja, a mianowicie Klient określił cechy logo, na których najbardziej mu zależy: znak prosty w formie, ale jednoznacznie nawiązujący do profilu firmy. Jednocześnie zasugerował wykorzystanie w projekcie motywu kłódki, która ma kojarzyć się z bezpieczeństwem. Przytoczony motyw faktycznie dobrze odzwierciedla główną cechę w działaniach Safelog.pl, jednak naszą obawą było zbytnie oddalenie się od profilu działalności. Musieliśmy zastanowić się, czy pokazując w logo kłódkę rzeczywiście przedstawimy odbiorcy internetową firmę zajmującą się ochroną danych osobowych, czy może wprowadzimy go w błąd sugerując producenta kłódek, zamków lub ślusarza.

Rozwiązaniem z tej sytuacji było pokazanie przedmiotu w taki sposób, aby stał się czymś więcej, by przekazywał dodatkowe skojarzenia. Pierwszym zauważonym tropem, było ogólne podobieństwo kształtu kłódki oraz pierwszej litery nazwy firmy. W krótkim czasie powstało kilka prostych w swojej formie znaków, które odzwierciedlały ideę zamykania-ochrony, oddając jednocześnie kształt litery "S". Finalny kształt sygnetu stworzyliśmy jednak nieco później, dopiero po wybraniu odpowiedniego fontu w logotypie. Wykorzystaliśmy kształt litery "g" jako bazę do pokazania kształtu kłódki, a chcąc dodatkowo podkreślić budowę przedmiotu zróżnicowaliśmy grubości linii - sugerując dwie części. Dzięki opracowaniu kształtu sygnetu na podstawie charakterystycznego kształtu liter w logotypie powstała spójna całość, nie ma wrażenia „doklejenia” grafiki do nazwy firmy.

Druga zaprezentowana Klientowi propozycja również opiera się na motywie kłódki, ale naszym celem było pokazanie ściśle ochrony danych osobowych. Symbolem, który dobrze wpasowywał się w nasze założenia była ikonka folderu – “miejsce”, w którym przetrzymuje się informacje, a jednocześnie sugeruje internetowy charakter działalności Safelog.pl. Dzięki zestawieniu obydwu motywów otrzymaliśmy znak o jaki nam chodziło – przekazujący w pełni cele firmy – ochronę danych.

W pracy nad każdym logo bardzo zależy nam na dużej czytelności znaku i jego praktyczności w późniejszym wykorzystaniu. Również tym razem priorytetem było, aby znak w dużym pomniejszeniu i przy rezygnacji z kolorów zachowywał swoją czytelność. Cecha ta ma ogromne znaczenie, ponieważ czasem okazuje się, że firmowe logo jest praktycznie niemożliwe do użycia na małych powierzchniach, jakimi są na przykład długopisy reklamowe. W przypadku Safelog.pl oba zaproponowane znaki uproszczone do wersji monochromatycznej nie tracą na czytelności, a wręcz zyskują na ogólnym wrażeniu przy wersji wygrawerowanej, co ma tym większe znaczenie, bo wydaje się, że gadżet reklamowy w postaci pendrive, jest rozwiązaniem dobrze wpisującym się tematycznie w działalność Safelog.pl.

Po przedstawieniu propozycji, Pan Rafał właściwie od razu zdecydował się na pierwsze logo. Znak wymagał jeszcze lekkiej zmiany proporcji logotypu względem sygnetu i po tej korekcie projekt został zaakceptowany. Finalne logo:

13 marca 2013

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry