Co zrobić, aby Google polubiło moją stronę bardziej?

Jeżeli martwi Cię mała popularność Twojej strony w wyszukiwarce i chcesz to zmienić, ten wpis jest właśnie dla Ciebie! Przygotowaliśmy kilka porad, jak sprawić, by Twoja strona była lepiej pozycjonowana w naturalny sposób w Google.

Trzeba wiedzieć, że Google’owi zależy przede wszystkim na tym, aby szukający odnaleźli jak najbardziej wartościowe rzeczy w jak najkrótszym czasie.
Zatem.

Zadbaj o jakość strony internetowej

Ważne by wszystkie elementy strony internetowej były dopracowane i zoptymalizowane. Twoja strona ma sprzedawać, musi więc być funkcjonalna, ale także atrakcyjna dla korzystającego. Dostosuj wszystkie jej parametry. Pamiętaj o czytelnej czcionce, wysokiej jakości obrazach i łatwej nawigacji.

Przygotuj wersję mobilną swojej strony

Obecnie gdy tak wiele osób korzysta z urządzeń mobilnych, ważna jest responsywność strony. Oznacza to, że powinna być łatwa w obsłudze nie tylko na komputerze, ale także na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Postaraj się, aby Twoja strona dopasowywała się do urządzeń mobilnych i dobrze na nich wyglądała

Zaimplementuj micro tagi

Rich snippets są to rozszerzone opisy stron internetowych wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Poza standardowymi elementami, mogą zawierać bardzo wiele dodatkowych elementów takich jak np. cena, liczba opinii i zdjęcia (przydatne w sklepach internetowych). Wyświetlane są na podstawie informacji umieszczonych na stronie za pomocą jednego z czterech formatów: mikrodane, mikroformaty, RDFa lub JSON-LD. Badania dowodzą, że jeżeli w wynikach wyszukiwania pojawiają się micro tagi, internauci chętniej w nie klikają, czyli zyskujemy większy ruch na stronie.

Przeczytaj więcej na: https://developers.google.com/search/docs/guides/intro-structured-data

Zadbaj o intuicyjną nawigację na stronie

Odwiedzający Twoją stronę powinni od razu wiedzieć jak znaleźć potrzebne informacje. Jeżeli będą zmuszeni szukać w zawiłym. nieczytelnym i zbyt rozbudowanym menu, szybko się zniechęcą. Nie staraj się wymyślać nowatorskich rozwiązań do których ludzie nie są przyzwyczajeni i z których nie będą potrafili korzystać, chyba że jesteś wstanie zrobić coś co będzie logiczne i proste w obsłudze.

Zminimalizuj liczbę wyskakujących okienek

Nikt nie lubi gdy podczas przeglądania strony, czytania czegoś, lub wpisywania czegoś wyskakuje mnóstwo okienek. To drażni odbiorców. Jeśli jest jakaś treść którą chcesz zamieścić w wyskakującym okienku np. zachęcenie do korzystania z newslettera, zrób to, ale postaraj się, żeby okienko nie wyskakiwało zbyt często lub pojawiało się np. po 60 sekundach od otworzenia Twojej strony.

Publikuj swoje materiały w sieciach społecznościowych zwiększając tym samym zasięg i popularność

Strona internetowa to nie wszystko. Warto otworzyć się na popularne social media. Zakładając fanpage swojej w mediach społecznościowych, udostępniając tam swoje komunikaty i prowadząc dialog z klientami, sprawiasz, że treści docierają dalej. Poznaje Cię większa grupa odbiorców, a co za tym idzie więcej ludzi odwiedza Twoją witrynę. To z kolei mówi algorytmom Google’a - ta strona jest ciekawa.

Zadbaj o wartościową treść

To co znajduje się na stronie ma znaczenie. Nie wstawiaj treści nudnych umieszczanych tylko dla robotów indeksujących, bo to sprawia, że cała strona staje się nudna. Możesz spróbować prowadzenia bloga firmowego bezpośrednio na stronie. Publikuj artykuły na tematy w których Twoja firma jest ekspertem. Ludzie zainteresowani danymi tematami, lub szukający informacji, łatwiej znajdą Twoją firmę. Ważne, by dokładnie opisać to co oferujesz potencjalnym klientom. Pamiętaj że większość ludzi to wzrokowcy, dlatego poza opisem warto też wzbogacić ofertę o zdjęcia, elementy graficzne, czy wideo.

Zaimplementuj na stronie certyfikat SSL

To pozwoli odwiedzającym stronę poczuć się na niej bezpiecznie. Jeżeli Twoja strona jest bezpieczna, to ludzie chętniej będą np. dokonywać przez nią zakupu, a i Google na pewno “spojrzy” na nią przychylniej. Certyfikat SSL to nie tylko gwarant bezpieczeństwa, dzięki niemu Twoja strona staje się bardziej wiarygodna i profesjonalna.

Przetestuj swoją stronę pod kątem technicznym korzystając z darmowego narzędzia PageSpeed Insights

Page Speed Insights mierzy wydajność stron na urządzeniach przenośnych i komputerach. Bierze pod uwagę wiele czynników, które wpływają na jakość korzystania z Twojej witryny. Skorzystanie z tego narzędzia jest proste, a pozwala sprawdzić jak dobrze działa Twoja strona. Jeżeli okaże się, że pojawiają się problemy z jej wczytywaniem, postaraj się to jak najszybciej naprawić.

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

 

05 lipca 2017

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry