Czym jest inbound marketing

Nie da się ukryć, że wkroczyliśmy w nową erę marketingu. W erę e-commerce. W tej nowej erze szczególnie wyróżnia się jedna strategia: inbound marketing.

Co to jest inbound Marketing?

Inbound Marketing skupia się na wprowadzeniu klienta do firmy, a nie na ich nachalnym poszukiwaniu. W skrócie: informujemy, doradzamy, pokazujemy. Nie stosujemy agresywnego marketingu, zamiast tego budujemy zaufanie i więź z potencjalnym klientem, umacniając swoją pozycję eksperta i pomocnika.

Dotychczasowe metody reklamy

Większość konsumentów przywykła do tradycyjnych, źle ukierunkowanych metod reklamowania się. Firmy wybierają reklamy radiowe i telewizyjne, decydują się na wysyłanie spamu, inwestują w ulotki, które następnie lądują w śmieciach. Innymi słowy korzystają z tych metod, które denerwują większość z nas. Techniki te są przestarzałe, mało skuteczne i drogie. Aczkolwiek nie można powiedzieć, że są całkowicie nieskuteczne, ich efekt często jest niewspółmierny do poniesionych kosztów.

Nowe spojrzenie na reklamę

Internet otwiera zupełnie nowe drogi i możliwości marketingowe. Zamiast reklam telewizyjnych, które krzyczą do potencjalnych klientów „kup mnie, kup mnie”, albo śmieci zostawianych w naszych skrzynkach pocztowych.

Inbound marketing ma łagodniejszą i bardziej przekonującą formę. Zabawne filmy, ważne informacje, ciekawe blogi, przydatne treści i narzędzia, z których korzysta każdy z nas. Inbound marketing jest jak miękki, zachęcający szept, a nie walenie młotem. Korzystając z tych narzędzi i technik, inbound marketing przyciąga klientów do firmy poprzez połączenie ciekawości i zaufania.

Trzy elementy udanej kampanii inbound marketingowej

Zawartość i treść

Każdy inbound marketer wie, że zawartość jest najważniejsza. Potrzebne mu są sprawdzone informacje i umiejętność przekonującego pisania. Pomocne wskazówki i wartościowe informacje pomagają przyciągnąć potencjalnych klientów na stronę internetową.

SEO - Search Engine Optimization

Aby potencjalni klienci mogli łatwo znaleźć tę informacyjną zawartość, potrzebne jest Ci SEO. SEO może się opierać na budowaniu witryn zapleczowych oraz linków prowadzących do swojej strony. Może być także realizowane poprzez optymalizację i projektowanie stron internetowych zawierających „najlepsze praktyki i cenne wskazów dla użytkownika”. Ten sposób ma jeszcze jedną zaletę – określa Cię mianem fachowca, doskonale znającego się na swojej branży.

Social Media

Kiedy zawartość udostępniona przez inbound makreting jest naprawdę pomocna, pouczająca i ciekawa, ludzie mają tendencję do dzielenia się nią z przyjaciółmi, rodziną i współpracownikami. Gdy wiadomość Twojego autorstwa ukazuje się w kilku miejscach, zyskuje wiarygodność i autentyczność. Jest wtedy bardziej prawdopodobne, że przyciągnie kolejnych ludzi do twojej strony lub fan page'a.

Inbound marketing to seria prostych i łatwych działań, które wymagają pewnego wysiłku i poświęcenia czasu. Jest to proces metodyczny i długofalowy, który dopiero po pewnym czasie przyniesie widoczne rezultaty. Kiedy to nastąpi, poczujesz jeszcze większą motywację do tego, aby kontynuować i udoskonalać tę nowoczesną, przyjazną strategię marketingową.

21 czerwca 2013

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry