Projekt logo - Dieto Centrum

Dawno, dawno temu...Tak moglibyśmy zacząć nasz kolejny wpis dotyczący pewnej realizacji logo. Tak się jakoś złożyło, że wcześniej nie mieliśmy do tego głowy. Przyszedł w końcu czas, aby to nadrobić i zaprezentować efekt naszej pracy.

Zlecenie jakie otrzymaliśmy dotyczyło liftingu logo dla Centrum Dietetyki i Kształtowania Sylwetki. Naszym zadaniem było wprowadzenie zmian do istniejącego znaku, tak aby nadać mu nieco większą czytelność... Na początek przedstawiamy zatem pierwotny znak. Otrzymany plik wydawał się projektem szyldu lub bannera reklamowego, ale na pewno nie logiem, które z definicji powinno być proste w formie i przekazie. Wymieniając po kolei elementy składające się na znak: 4 połówki cytrusów, kobietę w gimnastycznej pozie, logotyp z nazwą firmy i hasło pisane odręcznym pismem, w którym pierwsze litery wyrazów zastąpiono „sylwetkami” postaci. Całość jest skomplikowana, nieczytelna i praktycznie niemożliwa do wykorzystania - znak jest nieczytelny nawet na wizytówce, a co dopiero na mniejszych materiałach, jak np. długopisie reklamowym, gdzie powierzchnia nadruku wynosi zaledwie 6 mm wysokości.
 


Próbując naszych sił, aby wykorzystać dotychczasowe elementy logo, zdecydowaliśmy się pozostać przy motywie owocu oraz postaci. Zdecydowaliśmy się na limonkę ze względów kolorystycznych – jasna, nasycona zieleń idealnie pasuje do branży dietetycznej, zajmującej się zdrowym odżywianiem. Poza nawiązaniem do dietetyki logo miało nawiązywać również do kształtowania sylwetki przez aktywność fizyczną, dlatego postać pokazana została w ruchu, w podskoku. Chcieliśmy w ten sposób pokazać nie tylko ćwiczenia, ale przede wszystkim energię, witalność i radość. Aby wzmocnić to wrażenie użyliśmy koloru bardzo kontrastowego do zieleni – różu/fioletu.

Projekt wymagał od nas wykorzystania istniejących już elementów, więc w kwestii pomysłu mieliśmy ograniczone pole manerwu, staraliśmy się za to pokazać wszystkie elementy w sposób jak najbardziej czytelny, jednakże powstający projekt logo w dalszym ciągu wydawał nam się zbyt skomplikowany. Charakterystyczne szczegóły owocu komplikowały znak, a przy znacznym pomniejszaniu loga zlewały się ze sobą.
 

Projekt logo dla Dieto Centrum


Te problemy związane z wykorzystaniem limonki skłoniły nas do poszukiwań innego owocu, który lepiej sprawdziłby się w tej roli. Naszym typem było jabłko, bo chyba żaden inny owoc nie kojarzy się bardziej z odchudzaniem i zdrowiem. Okazało się, że kształt idealnie komponował się z naszym wcześniejszym założeniem – pokazaniem kształtu sylwetki w podskoku, oraz użycia dwóch kolorów, dla podkreślenia dwóch dziedzin - dietetyki oraz aktywności fizycznej - składających się na sukces.

Zdawaliśmy sobie sprawę, że jabłko jest powszechnym skojarzeniem jeśli chodzi o dietę. Chyba każdy kto kiedykolwiek chciał zrzucić kilka kilogramów sięgał właśnie po jabłko i dodawał go do swojego jadłospisu;). Oczywiście nie chcieliśmy pokazać w znaku po prostu jabłka, gdyż symbol jest na tyle popularny, że sposób pokazania go musiał odróżniać się od innych tego typu. Sylwetka kobiety została opisana na zasadzie negatywu dwiema połówkami owocu, a sam jego kształt ma budzić również skojarzenia z kształtem serca. Łagodne, okrągłe kształty znaku kojarzą się pozytywnie i budzą zaufanie.


Projekt logo v2 dla Dieto Centrum


Dodatkowym argumentem dla nas za użyciem jabłka był dla nas fakt, że jest to owoc jakby „nasz”- taki polski. Atutem według nas jest również całoroczna dostępność – logo mogłoby być uzupełniane przez dodatkowe akcenty – np. półmisek jabłek na stoliku w firmie – klient byłby być częstowany na dzień dobry takim zdrowym „gadżetem reklamowym”. Naszym pomysłem była również podstrona www z kulinarnymi przepisami na dietetyczne potrawy z jabłkami...
Nasz entuzjazm w wymyślaniu takiej nietypowej identyfikacji firmy został ściągnięty na ziemię, kiedy okazało się, że Klient chciałby pozostać jednak przy projekcie pierwszym – tak, aby nie odchodzić zbyt daleko od poprzedniego logo. Rozpoczął się etap korekt, m.in. kolorów i kształtu, zgodne z sugestiami Klienta, jednak kolejne propozycje nie przybliżały nas do celu – dobrego logo.
 

Lifting logo dla Dieto Centrum

 

Kolejne propozycje logo


W końcu po wielu próbach i rozmowach, wróciliśmy do początku i zajęliśmy się projektem zaproponowanym przez nas. Po zmianie kolorystyki i skróceniu nazwy projekt został zaakceptowany.

Finalny projekt jest prosty i łatwy do wykorzystywania na różnych mediach. Logo nawet w małych rozmiarach nadal jest czytelne – fakt ten jest bardzo istotny jeśli planuje się rozszerzenie identyfikacji o drobne gadżety typu długopis czy pendrive. Również w wersji jednokolorowej projekt nie traci na swoim przesłaniu, a możliwość zamiany znaku na wersję monochromatyczną może znacznie obniżyć koszty nadruku na kubku reklamowym.
 

Projekt logo dla Dieto Centrum Katowice


Na dalszych etapach pracy powstał projekt wizytówki, ulotki oraz strony www.
 

Strony www, ulotki, wizytówki, identyfikacja wizualna

identyfikacja wizualna, strony www, ulotki, wizytówki

identyfikacja wizualna, ulotki, wizytówki, strony www
 
17 stycznia 2013

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry