Jak zrobić skuteczną ulotkę reklamową

papuga w poczekalni

Co zrobić żeby ulotka reklamowa nie trafiała do kosza na śmieci w 10 sekund po jej otrzymaniu, tylko stała się czymś istotnym dla jej posiadacza? 

Konkretny cel - generowanie sprzedaży

Po co robisz "ulotkę firmy"? Po to, żeby ktoś dowiedział się o Twoim istnieniu? Ok., dowie się i wyrzuci ulotkę do kosza, a o firmie zapomni. Ale czy na pewno robisz ulotkę, żeby ktoś się o Tobie dowiedział? Niezależnie od tego, czy jesteś fryzjerem, prowadzisz sklep z zabawkami lub piekarnię - jeśli decydujesz się na reklamę, to po to żeby sprzedawać - i to powinien być nadrzędny cel. Zamiast opisywać swoje usługi, umieść na ulotce dobrze przygotowaną informację o tym, co konkretnie otrzyma Twój przyszły klient.

Nagłówek - korzyść, bilet, ograniczenie

W nagłówku warto umieścić korzyść z zatrzymania ulotki  np.: "z tą ulotką strzyżenie męskie 10% taniej". Ulotka w takim kontekście staje się biletem wstępu.

Można również umieścić informacje o ograniczeniu czasowym lub ilościowym - "tylko dla pierwszych 100 osób" lub "oferta ważna przez 7 dni". Informacja taka buduje uczucie pilności w rękach jej posiadacza - nie odkłada on zakupu na później.

Mierzalność

Jak skuteczne jest rozdawanie ulotek? W bardzo prosty sposób jesteś w stanie to zmierzyć:

  • wspomniane potraktowanie ulotki jako "biletu" - klienci sami przyniosą Ci informację że je dostali
  • unikalny numer telefonu - w czasach VoIP (telefonii internetowej) można uruchomić unikalny numer telefonu dla każdej ulotki bardzo niskim kosztem
  • unikalny adres email - wystarczy utworzyć nowy alias do Twojej skrzynki pocztowej - bardzo szybko zliczysz wszystkie maile wysłane na ten adres
  • unikalna domena - zamiast reklamować swoją stronę umieść na ulotce unikalny adres (w przypadku wspomnianego fryzjera np. strzyzeniemeskie.pl) i po jego wpisaniu przekieruj na swoją główną witrynę (najlepiej w szczególnie przygotowane do tego miejsce). Statystyki odwiedzin pokażą Ci ilość przekierowań

Wyróżnij się

Czym Twój biznes różni się od innych? Dobrym przykładem wyróżnienia (może odrobinę ekstremalnym) jest Black metal Chef czyli kuchnia w klimatach muzyki black metal:

Zapewne widziałeś nie jeden blog lub serwis kulinarny - ten z pewnością zapadnie Ci w pamięć.

Co zrobić jeśli nie posiadasz wyróżnika? Stwórz go. Przykład? Umieść w poczekalni papugę - nadaj jej imię i zachęcaj czekających do wygwizdywania melodii. Zrób frajdę z tego co nudne. Niech wizyta u Ciebie kojarzy się z zabawą, czymś niespotykanym a Twoi klienci z pewnością będą wspominać o Tobie przy kolacji.

A kiedy już posiadasz wyróżnik kreatywnie wykorzystaj go na swojej ulotce.

 

05 listopada 2012

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry