Co masz do zaproponowania?
Czy Twój ośrodek znajduje się w dobrej lokalizacji w kontekście podróżujących i jest raczej przystankiem niż miejscem wypoczynku? Masz dostęp do wysokiej jakości SPA? Co jest wyróżnikiem Twojego hotelu? Zastanów się - co tak naprawdę chcesz sprzedać? Noc sylwestrowa? Ferie zimowe? Pakiet tygodnia w spa? Prawdopodobnie odpowiedzi jest kilka, ważne jest jednak, aby reklamę dla każdej z nich prowadzić osobno.
Stwórz konkretną ofertę
Nie ma nic gorszego niż wywieszenie banera lub pozyskanie odwiedzającego
stronę internetową, na których nie ma potrzebnych informacji lub są same ogólniki. Pokaż co proponujesz, ile to kosztuje i w jaki sposób złożyć zamówienie. Przykład?
"Noc sylwestrowa, 5 noclegów dla dwóch osób, wyżywienie w cenie 799 zł. Zadzwoń XXX-XXX-XXX lub kliknij, aby zamówić online"
Warto tutaj wspomnieć o landing page - specjalnych stronach tworzonych w określonym celu (sprzedaż, pozyskanie kontaktu, wstępna rezerwacja). Posiadają one bardzo ograniczoną nawigację, która często sprowadza się do przycisku "Rezerwuję". Minimalizuje to możliwość opuszczenia strony oraz maksymalnie zachęca do wykonania założonego rezultatu. Skierowany na nią użytkownik decyduje się na zakup, albo opuszcza stronę. W praktyce takie mini-strony są dużo bardziej skuteczne od rozbudowanych witryn opisujących ofertę.
Kto jest odbiorcą reklamy?
Wiedząc już co tak naprawdę chcesz sprzedać zastanów się nad tym kim jest Twoja grupa docelowa klientów.
Musisz wiedzieć komu pokazywać reklamę swojego hotelu, czyli kto ma być Twoim potencjalnym klientem. Przykładowo pakiet tygodniowego jodobrania w SPA możesz kierować do emerytów. Mając świadomość kim są Twoi klienci, dużo łatwiej jest skutecznie rozmieścić
reklamę w Internecie. Odbiorcy biznesowi mogą oglądać ją np.: na stronach zawierających informacje o szkoleniach lub targach. Pakiety rodzinne mogą być kierowane do osób, które posiadają dzieci np.: na stronach dotyczących opieki nad dziećmi.
Spraw, aby reklama była mierzalna
Jeśli przeznaczysz 1000 zł na reklamę - policz ile noclegów/pakietów musisz sprzedać, aby odzyskać zainwestowane środki. To podstawowa zasada pozwalająca podejmować racjonalne decyzje dotyczące tego w jaki sposób inwestować dalsze środki w reklamę. W przypadku Internetu możemy mierzyć ilość otrzymanych zapytań z formularza kontaktowego. W przypadku
linków sponsorowanych jesteśmy w stanie precyzyjnie powiedzieć ile zapytań, a w konsekwencji rezerwacji zostało złożonych z tego źródła reklamowego.
Pozyskaj ruch na stronę
To ostatni krok, a wykonywany jest zazwyczaj jako pierwszy. Rozwiązań jest kilka, np.:
-
Linki sponsorowane - ogrom zastosowań, od wyświetlania w wynikach wyszukiwania Google, poprzez sieć reklamową i prezentowanie reklamy na stronach powiązanych tematycznie. Istotna jest również możliwość ograniczenia obszaru, na którym jest prezentowana reklama.
-
Newsletter - posiadając bazę dotychczasowych klientów oraz pozyskując nowe rekordy poprzez stronę www, bardzo łatwo niskim kosztem wyświetlić odpowiednią reklamę odpowiednim osobom. Jeśli nie zbierasz danych adresów do newslettera - zacznij to robić.