Zdecydowanie odradzamy codzienną poranną analizę aby odpowiedzieć sobie na pytanie ile to osób odwiedziło wczoraj naszą stronę internetową. Statystyki jak sama nazwa wskazuje zbierają dane statystyczne i należy rozpatrywać je w takim kontekście oraz unikać wyciągania wniosków jedynie z ich bardzo ograniczanego fragmentu.
Z drugiej strony bardzo istotne jest aby regularnie (np. raz w miesiącu) analizować statystyki odwiedzin swojej strony internetowej. Dane, które się tam znajdują należy analizować w momencie kiedy mamy pewność, iż jest ich tam wystarczająca ilość - czyli z dłuższego okresu czasu. W zależności od popularności strony internetowej może to być od kilku dni do miesiąca.
Aby analiza była sensowna warto przed jej rozpoczęciem przygotować pytania na jakie chcemy znaleźć odpowiedź. Przykładowo możemy szukać następujących informacji:
Podobne pytania możemy zadać sobie zestawiając poszczególne kampanie, które używamy podczas reklamowania naszej witryny.
Współczynnik odrzuceń oraz średni czas spędzony w witrynie to dwa najważniejsze wskaźniki, które przedstawiają jak kształtuje się zaangażowanie użytkowników naszej strony. Współczynnik odrzuceń to element pokazujący jaki procent osób opuściło stronę bezpośrednio po znalezieniu się na niej. Takie "odbicie" można przełożyć na brak zainteresowania treścią strony. Średni czas spędzony na stronie należy analizować wprost - im więcej czasu spędzają użytkownicy na stronie tym przyjmuje się, że są oni bardziej zainteresowani przeglądaną treścią.
Istnieje prawdopodobieństwo, że użytkownik wróci na naszą stronę (np. z zakładki zapisanej w przeglądarce) i ponownie przejrzy jej treść. Taki odwiedzający będzie należeć do grupy osób powracających.
Bardzo ważny element. Warto zdać sobie sprawę z tego czy odwiedzający naszą stronę jest w stanie ją poprawnie wyświetlić na swoim komputerze. Każdy użytkownik ma inną konfigurację komputera i nie chodzi tutaj tylko o wersję oraz rodzaj przeglądarki. Ważna jest, między innymi, rozdzielczość ekranu, obsługiwana wersja JAVA oraz czy przeglądarką ma włączony JAVASCRIPT i ciasteczka. Należy sprawdzić w statystykach najpopularniejsze konfiguracje i porównać naszą stronę w jaki sposób (i czy poprawnie) się wyświetla. Może okazać się, że przez drobny błąd składniowy w kodzie strony jest ona źle wyświetlana w dużej ilości przeglądarek.
Już wkrótce w naszej ofercie pojawi się nowa oferta obejmująca cykliczną analizę statystyk oraz strony internetowej. Wynikiem takiej analizy będzie zbiór sugestii, które należy wykonać aby poprawić skuteczność marketingową strony internetowej. Wszystkich chętnych do skorzystania z pierwszej darmowej analizy zapraszamy do kontaktu. Ilość darmowych analiz jest ograniczona:) Wszystkich, którzy jeszcze nie posiadają statystyk zachęcamy do ich zainstalowania na swojej stronie. Całkowicie bezpłatnie zainstalujemy je każdemu chętnemu!