Jak reklamować stronę www

Strona internetowa, której nikt nie odwiedza jest jak samochód, który stoi w garażu - całkiem zbędna. Aby wykorzystać jej potencjał należy zadbać odpowiednio o jej reklamę.

Stopki, podpisy, sygnaturki

Po stworzeniu strony internetowej wstaw do stopki swojego maila jej adres. Jeżeli korzystasz z for, dobrym sposobem na reklamę swojego biznesu jest umieszczenie adresu do strony w sygnaturce swoich postów.  Po pierwsze link do twojej strony pojawi się pod wszystkimi postami, które napiszesz (a pewnie również pod tymi, które napisałeś w przeszłości). Jeśli aktywnie udzielasz się na forum, zapewne masz wokół swojej osoby wybudowaną renomę oraz zaufanie, które może przekonać osoby udzielające się na forum do skorzystania z Twoich usług. Po drugie link taki ma znaczenie w pozycjonowaniu strony - jeśli Twoja strona jest tematycznie powiązana z forum, na którym się udzielasz - może mieć to wpływ na wyniki wyszukiwania. Fora oraz blogi to bardzo dobre miejsca do budowy reputacji - aktywne udzielanie się w dyskusjach oraz komentowanie pozwala na szybką budowę wizerunku.

Katalogi stron oraz portale lokalizacyjne

Umieść odnośnik do swojej strony internetowej w popularnych katalogach stron. Kilka najważniejszych: DMOZ (http://www.dmoz.org/), Onet (http://katalog.onet.pl/), Wp (http://katalog.wp.pl/), Interia (http://katalog.interia.pl/). Zadbaj również o to, aby w katalogach znajdujących się na stronie internetowej Twojego miasta i portali zajmujących się tą tematyką umieścić odnośniki do swojej strony. Stwórz wizytówki swojej firmy w portalach związanych z lokalizacją - najważniejsze to zumi.pl oraz mapy.google.pl - ten drugi jest szczególnie przydatny ponieważ wpisy z niego pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google - np. wyszukując “fryzjer Katowice” pierwsze 10 wyników pochodzi z map Google (wszystkie te zawierające przypinkę z literkami).

Linki sponsorowane - AdWords

Google jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku wyszukiwarek. Istnieje możliwość umieszczenia reklamy w wynikach wyszukiwania, w taki sposób aby Twoja reklama pojawiała się w ściśle określonych sytuacjach. Możemy przykładowo wyświetlać reklamę jedynie dla wybranych fraz, lub tylko dla ludzi, którzy znajdują się na wybranym obszarze na mapie. W AdWords płaci się za kliknięcie w reklamę, a nie za jej wyświetlenie - co czyni z tego systemu bardzo skuteczny środek reklamowy. W przypadku wątpliwości dotyczących skuteczności działania systemu zapraszamy do kontaktu - dla każdej osoby, która rozpoczyna reklamowanie za pomocną AdWords oferujemy  kupon o wartości 250 zł do wykorzystania na kliknięcia oraz darmową pomoc w konfiguracji pierwszej kampanii linków sponsorowanych Adwords.

Pozycjonowanie

W zależności od branży oraz konkurencyjności słów kluczowych pozycjonowanie może wydać się tańszym rozwiązaniem od linków sponsorowanych. W pewnych przypadkach - fraz ściśle zlokalizowanych (np. “fryzjer katowice”) lub niszowych (np. “pompy hydroforowe”) pozycjonowanie jest stosunkowo łatwe do wykonania oraz przynosi dość dobre rezultaty. W przypadku reklam AdWords płacimy za każde kliknięcie - nie musimy obawiać się “a co jeśli ktoś nie będzie wpisywał takiej frazy w wyszukiwarkę?”. W przypadku pozycjonowania bardzo istotne jest trafne dobranie fraz, ponieważ firmy (również my) zazwyczaj podpisują umowy na dłuższe okresy czasu - pozycjonowania nie można włączyć i wyłączyć z dnia na dzień (w przeciwieństwie do AdWords).

Portale społecznościowe

Prowadzisz klub fitness - publikuj cyklicznie na swoim fanpage (profilu firmy na portalu społecznościowym takim jak Facebook lub Google+) informacje o ćwiczeniach, które można wykonywać w domu jako uzupełnienie treningów fitness lub porady dietetyczne. Traktuj fanpage jako uzupełnienie swoich usług i udostępniaj ciekawe treści. Cała siła portali społecznościowych polega na sieci znajomych. Jeśli ludzie będą angażować się w udostępniane przez Ciebie treści, wszyscy ich znajomi również zobaczą co publikujesz... i lawina rusza. Dobrym pomysłem są również konkursy i promocje dla aktywnych użytkowników.

01 lutego 2012

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry