Siła koloru w identyfikacji wizualnej

Siła koloru w identyfikacji wizualnej
Użyto zdjęcia z serwisu Freepik

Odpowiednio dobrany kolor w reklamie to podstawa, każdy to wie. Sami pisaliśmy już też o spójności identyfikacji wizualnej.

Dobrze zaprojektowane logo oraz spójne elementy marki powodują że zapamiętają Cię Twoi klienci. Dobrze jest wiedzieć komu chcesz zaoferować swoje produkty lub usługę czyli znać grupę docelową odbiorców. Ta z kolei pomoże Ci zdecydować, m. in. na podstawie bieżących trendów, jak się z nią komunikować. Czy kierując swoje usługi np. dla prawników użyłbyś koloru różowego? Albo reklamując zabawki, czy ich opakowanie lub reklama w social media powinna być czarno biała?

Kolor ma moc. Ale czy wiesz jak wielką?

Wykorzystaj podświadomość

Pierwsze wrażenie warto zbudować na emocjach, które wywierają kolory.
Tu wrażenia wzrokowe są jednak nieco rozbieżne, mężczyzna będzie widział kolor niebieski a kobieta zobaczy morski, lazurowy, turkusowy itd…
Jeśli jesteś mężczyzną i chcesz się przekonać jak to działa zaproponuj kobiecie kreację w kolorze szmaragdowym z kobaltowymi dodatkami – a potem napisz do nas jaka  była reakcja :))
W drugą stronę działa to tak samo :)

No właśnie, w tym odbiorze kolorów pies pogrzebany.
Kolorem zdobędziesz lub odstraszysz klientów – Ci konserwatywni będą wybierali stonowane i spokojne barwy a Ci przebojowi „złapią” się na intensywne odcienie.

Ciepłe i chłodne

Ogólny podział barw jest wiadomy – podczas gdy ciepłe kolory są energetyczne i żywe, zimne wywołują wrażenie spokoju i ukojenia.
Neutralne kolory to czarny, biały i szary. Ale nie zawsze…

Czarny uwypukla inne barwy ale sam w sobie powoduje poczucie głębi, mocy i tajemniczości.
Symbolizuje wysoki standard i elegancję.
Połączony z czerwienią lub pomarańczowym pogłębia moc i agresję.

Biały to lekki kolor, symbolizuje czystość i niewinność. Jest doskonałym tłem dla innych kolorów, by podbić efekt zaufania. Ale np. w Indiach i Japonii symbolizuje nieszczęscie i pecha.

Szary to kolor neutralny psychologicznie, konserwatywny. Nadaje się do każdej kompozycji, sugeruje stabilność. Nie odwraca uwagi i nie wzbudza emocji, choć niektórzy twierdzą, że uspokaja. To kolor typowo biznesowy.

Czerwony – niebieski – żółty

Z tych podstawowych barw wywodzą się wszystkie pozostałe a ich stopień nasycenia i odcień zależy od przewagi jednego z nich.

Czerwony intensyfikuje emocje i stymuluje do szybszego podejmowania decyzji, świetny jako akcent do stymulacji. Jest kolorem krwi i dlatego kojarzy się z siłą, zagrożeniem, determinacją ale również z miłością, pasją i pożądaniem.

Żółty wywołuje przyjemne i ciepłe uczucia. Jest kolorem odmładzającym :) życzliwości i twórczości a także optymizmu i siły emocjonalnej.

Pomarańczowy jest połączeniem dwóch poprzednich czyli łączy fizyczność i emocje. Symbolizuje kreatywność, ciepło i energię. Jako cytrusowy kolor stymuluje apetyt.

Zielony to harmonia, świeżość, bezpieczeństwo. Przywraca równowagę energetyczną i symbolizuje naturę. Od zawsze uważany za kolor, który koi wzrok. Używany w biznesie wzbudza zaufanie.

Niebieski to kolor intelektu, dobrej komunikacji i elegancji. Jasne odcienie błękitu wzmacniają koncentrację i uspokajają umysł, mocne rozjaśniają myśli.

Różowy kojarzony jest z kobiecością, zmiękcza mocniejsze, twardsze barwy. Raczej wycisza niż pobudza. Jego modnym odcieniem jest Magenta (Fuksja), która symbolizuje pewność siebie i wiarę w powodzenie.

Fioletowy to luksus, elegancja i przepych. Symbolizuje rzeczy nadprzyrodzone, jasnowidzenie.
Jest introwertyczny, przenosi świadomość na wyższe poziomy. Chętnie wybierany przez ezoteryków.

To bardzo podstawowe i ogólne znaczenia kolorów, ale warto brać je pod uwagę przy projektowaniu stron, gadżetów reklamowych jak kubki , smycze czy banery.
Wszystko zależy od grupy docelowej konsumentów, którą obraliśmy za cel. Kobiety czy mężczyźni, młodsi czy starsi – tu pułapką może być generalizowanie i sugerowanie się swoimi poglądami, np. kobiety lubią róż – ale nie warto z nim przesadzać, bo niektóre go nie znoszą.
Nie każdy zaś mężczyzna lubi czerwone szminki na ustach swojej damy :)
Widzenie i odbiór kolorów zależne jest też od wieku.

Tu pomagamy

Dlatego warto dobrze przemyśleć odbiór wizualny bo za pomocą pewnych kontrastów bądź ciekawych połączeń łatwiej odwrócić znaczenie
Nasze motto brzmi Pomagamy osiągać sukces – w projektowaniu, reklamowaniu i programowaniu.
Znajdujemy rozwiązania adekwatne do sytuacji, mamy świadomość jak ważna jest strona intelektualna i emocjonalna w biznesie czyli relacje i jakość.

Czy teraz już wiesz jak pokolorować swój biznes?

CHCESZ O COŚ ZAPYTAĆ?
https://vert.info.pl/blog/w/91/sila-koloru-w-identyfikacji-wizualnej

no spam Brak SPAMu