6 rzeczy, które podkręcą Twoje reklamy Adwords

Google AdWords to system reklamowy za pomocą którego link do Twojej strony wyświetlać się będzie w górnej części listy wyników wyszukiwania Google. Narzędzie to pozwala dotrzeć do ludzi którzy szukają oferty takiej jak Twoja. Jest bardzo skutecznym i łatwo mierzalnym sposobem dotarcia do klienta, ponieważ płacimy nie za wyświetlenia, ale za kliknięcia w link. Jest jednak kilka istotnych aspektów z których nie wszyscy zdają sobie sprawę, a które mogą usprawnić funkcjonowanie Twojej kampanii reklamowej.

1. Remarketing

Czy zdarzyło Ci się, że ukazujące się na stronach reklamy zawierały coś, co już wcześniej przeglądałeś? Dokładnie na tym polega remarketing – ma na celu dotarcie do tych potencjalnych klientów którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale z jakichś przyczyn nie zdecydowali się wówczas na zakup.

Jeżeli chcesz skorzystać z remarketingu, musisz umieścić na swojej stronie odpowiedni skrypt przeglądającego Twoją stronę klienta. Następnym krokiem jest przygotowanie odpowiedniej kampanii reklamowej za pomocą narzędzi AdWords.

Zalety:

  • przypomnisz o usługach jakie oferujesz – może to sprawić, że klient jednak przemyśli ofertę i z niej skorzysta,
  • możesz zaprezentować inne produkty z oferty, które mogą zainteresować klienta,
  • możesz powiadamiać o aktualnych promocjach, które zachęcą do kupna,
  • zwiększysz ruch na swojej stronie,
  • twoja oferta (oraz marka!) będzie zapamiętana.

2. Reklama kierowana do konkretnej grupy odbiorców

Jak wiadomo oferowany produkt / usługa nie jest dla każdego. Mamy konkretną grupę docelową. Podobnie jest z reklamą – nie powinna być kierowana do wszystkich. Ma trafić do konkretnych odbiorców, potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.

AdWords pozwala nam na sprecyzowanie grupy docelowej. Możesz wybrać klienta pod kątem zainteresowań, obszaru, czy urządzenia z jakiego korzysta. Do każdej grupy reklam możesz przypisać inną grupę odbiorców. Dzięki temu możesz podzielić reklamy i wyświetlać je odpowiedniemu odbiorcy.

Jak to działa?

  • Możesz posiadać kilka kampanii reklamowych.
  • Każda kampania dzieli się na grupy reklam.
  • Każdej grupie reklam możesz przyporządkować wiadomości, czyli kategorie zainteresowań, lub lokalizację docelowego klienta.

3. Dopasowanie słów kluczowych

Wybór słów kluczowych ma znaczenie. Po wpisaniu tych słów w wyszukiwarkę, klientowi powinien wyświetlić się Twój produkt lub usługa. Warto zwrócić uwagę, że przy Tworzeniu kampanii Google podsuwa nam frazy z dopasowaniem przybliżonym, ale czy to dobrze?

Musisz wiedzieć, że istnieją różne typy dopasowania słów kluczowych. Im szersza opcja dopasowania słowa kluczowego, tym więcej ruchu może wygenerować, ale czy będzie to będzie pożądany ruch? Niekoniecznie. Ściślej dopasowana fraza to większa kontrola nad tym komu ją pokazujesz i większe prawdopodobieństwo, że trafisz na klienta chcącego skorzystać z Twojej oferty. Twój współczynnik wydanych pieniędzy do uzyskanego efektu (tzw. konwersja) będzie dużo większy - to właśnie chcesz osiągnąć.

Rodzaje dopasowań:

  • Dopasowanie przybliżone – biorą pod uwagę podobne wyrażenia i odmiany, np. jeśli wpiszesz frazę kubek, reklama może pojawić się również pod listą wyszukiwań: kup kubki
  • Modyfikator dopasowania przybliżonego – dopasowuje wyszukiwania zawierające wpisane słowa kluczowe, lub jego bliskie odmiany np. +kup +kubek, dopasowanie: kubki do kupienia
  • Dopasowanie do wyrażenia – uwzględnia dane wyrażenie, bardzo zbliżone odmiany i słowa przed nim, oraz po nim np. kubki reklamowe, dopasowanie: kubki reklamowe warszawa lub dobre kubki reklamowe
  • Dopasowanie ścisłe – tylko dokładne wyrażenia i zbliżone odmiany np. [kubki z nadrukiem], dopasowanie: kubki z nadrukiem
  • Dopasowanie wykluczające – nie wyświetla reklamy jeśli ta zawiera dane słowo np. -darmowy, niedopasowane wyszukiwania: darmowy kubek
  • Możesz na bieżąco monitorować, które odmiany słów kluczowych spowodowały wyświetlenie Twoich reklam za pomocą specjalnego raportu udostępnionego przez Google i dopasowywać je na bieżąco lub tworzyć podobne grupy reklam w celu sprawdzenia ich jakości. Warto też śledzić ruch na swojej stronie łącząc Adwords z Analytics.

4. Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam AdWords, sprawiają, że reklama staje się bardziej widoczna. Pod zwykłą reklamą znajduje się zazwyczaj krótki opis. Rozszerzenia natomiast pozwalają dodać więcej szczegółowych informacji, przez co zwiększa się objętość reklamy i jej atrakcyjność wizualna.

Rodzaje rozszerzeń:

  • rozszerzenia lokalizacji, pokazuje adres firmy,
  • rozszerzenia opinii, dołącza do reklamy istotne opinie,
  • rozszerzenia objaśnień, zwiększa pole przeznaczone na opis,
  • rozszerzenia linków do podstron, pokazują linki do innych Twoich ofert.


Rozszerzenia sprawią, że Twoja reklama będzie zauważalna, nawet jeśli nie znajduje się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

5. Podział reklam na jak najmniejsze grupy słów kluczowych

Jeżeli chcesz aby reklama trafnie docierała do grupy odbiorców, dobrze jest podzielić reklamy na grupy np. według kategorii produktów, lub usług. Przyporządkuj słowa kluczowe według odpowiedniego dopasowania oraz zadbaj o dobrej jakości reklamy. Jeśli o tym zapomnisz Google oceni Twoje reklamy jako mniej atrakcyjne od konkurentów co w konsekwencji spowoduje podwyższenie kosztu kliknięcia (CPC).

AdWords zaleca używanie 5-20 słów kluczowych na daną grupę reklam. Powinny być one bezpośrednio związane z tematyką konkretnej grupy. Jeśli dodamy zbyt wiele słów kluczowych, reklama nie będzie trafiała tak celnie jak powinna. Dodatkowo - frazy, które są mało popularne w połączeniu z reklamami o słabej jakości mogą obniżyć wskaźnik jakości grupy reklam co w konsekwencji będzie rzutować na wyższych kosztach za kliknięcie (CPC).

Podsumowując – im lepiej posegregowane słowa kluczowe (w odpowiednich dopasowaniach!) oraz czytelniejsze i trafniejsze reklamy tym lepsze wskaźniki jakości, niższe koszty prowadzenia oraz łatwiejsze zarządzanie kampanią.

6. Reklamy graficzne

Skuteczne dla Twojej firmy może się okazać zastosowanie reklamy graficznej, zwłaszcza jeśli będzie ciekawa i przyciągnie wzrok odbiorcy. Reklamę projektujesz sam w określonych rozmiarach według własnej wizji lub korzystając z szablonów AdWords, dzięki czemu nie jest to trudne, ani czasochłonne.

AdWords umożliwia zamieszczanie reklam graficznych w różnych rozmiarach, jednak należy stosować się do pewnych wymagań:

  • jeśli planujesz wykorzystać animację, nie może ona trwać dłużej niż 30 sekund,
  • jakość obrazu musi być odpowiednio wysoka,
  • wszystkie informacje, również te wizualne, powinny być związane z tym co reklamujesz
  • zabrania się też stosowania reklam przypominających ostrzeżenia, komunikaty o błędach i innych które wprowadzają odbiorcę w błąd.
     

Potrzebuję pomocy z Adwords!

12 czerwca 2017

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry