Witaj w CIMARRONIE!

Logo dla restauracji CIMARRON

      O nowo tworzącej się restauracji dowiedzieliśmy się przypadkiem. Pewnego dnia otrzymaliśmy zapytanie na druk materiałów poligraficznych – kart menu dla restauracji. Naturalnie w takim momencie rodzi się pytanie czy nasza firma ma zająć się przygotowaniem projektu zanim zlecimy druk. Odpowiedź była twierdząca. Po kilku spotkaniach i konsultacjach okazało się, że klient dopiero wchodzi na rynek gastronomiczny i nie posiada ani spójnej identyfikacji, ani określonej strategii komunikacji. Pierwsze wrażenie odwiedzającego restaurację klienta jest najważniejsze dlatego postanowiliśmy zaproponować naszą pomoc przy stworzeniu pełnej identyfikacji nowo powstającego lokalu.

Co chcieliśmy osiągnąć?

      Ponieważ postęp prac w urządzaniu restauracji był już na zaawansowanym etapie naszym zadaniem było wykorzystać aktualne pomysły oraz założenia klienta i przełożyć  je na uzyskanie spójnego oraz pozytywnego w odbiorze wizerunku.

Opowiemy Wam pewną historię…

      Naszą pracę rozpoczęliśmy od wymyślenia nazwy. Zależało nam na stworzeniu niepowtarzalnego wyrazu który będzie odzwierciedlał klimat dzikiego zachodu i jednocześnie podkreślał osobliwość restauracji . Pierwotnym pomysłem klienta było wykorzystanie słowa „Ponderosa” jako nawiązanie do rancha z serialu Bonanza wyświetlanego na szklanych ekranach w Polsce na początku lat 90. Odradziliśmy użycie tej nazwy ze względu na jej dosyć częste wykorzystanie przez konkurencję. Podstawowym wyróżnikiem dobrej identyfikacji jest przecież oryginalność. Wyobraziliśmy sobie restaurację jako miejsce, do którego przede wszystkim chce się wracać.
      To miejsce to CIMARRON, miasteczko z gościnnymi mieszkańcami zapraszających przejezdnych do zatrzymania się i poznania smakowitej historii lokalu.
      Produkt, czyli serwowane dania są najważniejsze - to podkreśliliśmy od  początku. Obsługa, wraz z szefem kuchni na czele, stale pilnuje smaku na swoim „podwórku”. Sam lokal, jego wystrój oraz klimat spełnia rolę stonowanego i nieprzekolorowanego tła uzupełniającego całość identyfikacji. Zależało nam, aby znaleźć namacalny łącznik pomiędzy poszczególnymi elementami restauracji. Wykorzystaliśmy do tego historię opowiadaną przez film CIMARRON z roku 1931 w reż. Wesley Ruggles'a, historię która opisuje wydarzenia związane z kolonizacją Dzikiego Zachodu dziejące się na terytorium dzisiejszego stanu Oklahoma w Ameryce Północnej. Ówczesny CIMARRON to określenie "ziemi niczyjej" gotowej na osiedlenie przez tamtejszą ludność szukającej swojego miejsca na ziemi. Wśród nich znaleźli się Yancey oraz Sabra Cravat - małżeństwo emigrujące z miasteczka Osage, gdzie wiedli spokojne życie i wydawali gazetę "Oklahoma Wigwam" co zapewniało im godny żywot. Yancey czuł jednak, że potrzebuje czegoś więcej, chciał znaleźć swoje miejsce na ziemi, dlatego przekonuje swoją żonę aby w 1893 roku wziąć udział w historycznym "pędzie po ziemie"...

      Główne oraz poboczne postacie z historii przedstawianej w filmie to symbole, wolności, hartu ducha, nadziei, miłości... Są zróżnicowane, tak samo jak potrawy z głównego menu serwowanego w restauracji. Polecamy spróbować ich wszystkich ;)

Co osiągnęliśmy?

       Nawiązując do głównego wątku opowiadanej historii, udało nam się stworzyć ciekawy, spójny i niepowtarzalny klimat łączący wszystkie elementy restauracji. Dzięki pierwotnym założeniom stworzyliśmy projekt logo stanowiący pierwszy z elementów pełnej identyfikacji wizualnej marki reprezentowanej przez Restaurację CIMARRON.

Wizualizacja Logo Cimarron

      Poza logiem przygotowaliśmy wizytówki, papier firmowy oraz projekt kart MENU wraz z opisami dań głównych będącymi małymi fragmentami historii schyłku XIX wieku Ameryki Północnej jednocześnie nawiązującymi do charakterów postaci oraz wydarzeń z filmu. Dla klientów restauracji przygotowaliśmy zestaw ciekawostek z XIX wieku, które umilą oczekiwanie na zamówione potrawy.

Karty MENU zgodne z identyfikacją wizualną

      Przygotowana przez nas strona internetowa www.cimarron.pl w czytelny sposób prezentuje profil restauracji, aktualne menu oraz ofertę cateringową. Dzięki zastosowanej technologii responsive web design witryna będzie poprawnie wyświetlać się na większości nowych urządzeń mobilnych dzięki czemu podróżujący łatwo mogą m.in. wyznaczyć trasę do tego miejsca. Uzupełnieniem komunikacji marki było założenie fanpage'a na facebooku gdzie klienci mogą komunikować się z restauratorami w celu organizacji imprez okolicznościowych, rezerwacji pojedynczego stolika czy dzielenia się swoimi wrażeniami po wizycie w lokalu z innymi internautami.

01 grudnia 2014

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry