Czym jest landing page

Landing page, czyli strona docelowa, to przede wszystkim bardzo dobre narzędzie marketingowe – pod warunkiem, że zostało poprawnie zaprojektowane i wykonane. Podstawowym celem strony docelowej w marketingu online jest motywowanie, informowanie, przekonywanie oraz sprzedaż produktu użytkownikowi, który na tej stronie się znalazł. Jednym słowem: konwersja. Brzmi nieźle, prawda?

Na stronach informacyjnych konwersja jest osiągana wówczas, kiedy użytkownik loguje się do swojego konta, po wcześniejszym zarejestrowaniu i stworzeniu profilu. Konwersja dla e-commerce to najczęściej sprzedaż, ale także rejestracja w celu aktualizacji produktu. Dla różnych stron, konwersja będzie inną czynnością, zależną od stawianych celów. Pod tym kątem powinna być budowana landing page.

Jaka powinna być landing page?

Aby rozpocząć budowanie landing page, musimy najpierw umiejętnie zaprojektować jej konstrukcję oraz trafnie określić słowa kluczowe, na których witryna będzie się opierała. Jeśli ten etap wykonasz dobrze, osiągniesz założony cel. Sprzedasz coś lub przekonasz kogoś do wypełnienia ankiety, zarejestrowania się w newsletterze lub polubienia fanpage'a na FB.

Nagłówek (tytuł) – który spełnia trzy ważne zasady:

  1. Przykuwa uwagę odwiedzającego
  2. Określa cele strony
  3. Nawiązuje do banera, reklamy lub artykułu, który zaprowadził Cię w to miejsce.

Merytoryczna zawartość – zrozumiała, wyczerpująca i posiadająca akapity, zdania, podtytuły i informacje punktowe.

  1. Akapity – powinny być krótkie ze spacjami. Dlaczego? Nie łudź się, że większość ludzi, którzy trafią na Twoją landing page, przeczyta ją od deski do deski. Internauci nie czytają stron. Oni je skanują w poszukiwaniu najważniejszych informacji. Zadbaj o to, aby te informacje się wyróżniały. To automatycznie prowadzi do kolejnego punktu.
  2. Zdania – które mają być krótkie, treściwe i trafiające w punkt zainteresowań. Bez niepotrzebnych, nic nie wnoszących słów. Musisz założyć, że odwiedzający landing page będzie ją skanował w pośpiechu. Musisz mu szybko dostarczyć tego czego szuka, jednocześnie nie zmuszając do korzystania ze słownika lub Wikipedii. Zdania powinny zawierać również wezwanie do działania (Kup teraz! Zarejestruj się! Itp.). Wezwanie powinno pojawiać się w całej zawartości strony. Nie tylko w nagłówku i tytule, ale również w akapitach oraz na dole strony.
  3. Podtytuły - pozwalają zidentyfikować temat akapitu, zachęcając do jego przeczytania lub informując, że można go pominąć, bo jego treść nie jest dla nas ważna.
  4. Informacje punktowane – pomagają skondensować całą zawartość strony w krótkich zdaniach. Informacje punktowane muszą być dokładne, czytelne i ciekawe.

Jak zbudować stronę docelową?

Posiadasz własną landing page? Jeśli nie, to czy zastanawiałeś się nad tym, aby ją wykonać? Do dyspozycji masz wiele narzędzi, które mogą Ci w tym pomóc. Landing page może być niezależną stroną, wykonaną w oparciu o prosty HTML i ciekawą grafikę. Może być także stroną główną większego serwisu, wykorzystującego zaawansowane technologie i języki skryptowe. I wreszcie, landing page możesz zbudować przy pomocy darmowych skryptów blogowych - np. WordPress. Ich zaletą jest łatwe zarządzanie treścią i adaptowanie do swoich potrzeb.

Podsumowując, prawidłowo zaprojektowane strony docelowe landing pages, stworzone zgodnie z zasadami przyczynią się do większego ruchu na stronie i lepszego odbioru Twojej oferty, a tym samym zwiększą się Twoje zyski.

29 maja 2013

 


  • VERT Mirosław Dróżdż
  • ul. Siemianowicka 31/1, 40-902 Bytom
  • NIP: 626-277-82-58
  • REGON: 241227731
  • mBank 97 1140 2004 0000 3902 6237 7744
do góry