Największym atutem miasta Świętochłowice jest jego położenie. Dzięki usytuowaniu w centrum aglomeracji śląskiej, mieszkańcy Świętochłowic mają dogodny dojazd do najważniejszych punktów regionu: do pozostałych miast aglomeracji, do największego węzła drogowego w Polsce, łączącego autostrady A1 i A4 oraz drogę nr 44. Dużym atutem jest również bliskość 4 portów lotniczych.
Ponadto małe miasto jakim są Świętochłowice, z tak dogodnym usytuowaniem jest atrakcyjnym miejscem do zamieszkania.
Ta bliskość jest korzystna zarówno dla mieszkańców miasta, jak i dla inwestorów, ponieważ dzięki takiemu położeniu miasta, rynek zbytu rozszerza się na cały subregion centralnego województwa śląskiego.
Pierwsze pomysy przelane na papier
Wybrana propozycja - nowe logo Świętochłowic
Znak graficzny zbudowany został z 4 strzałek. Symbolizują one drogę, odległość oraz ukierunkowane działanie. Prowadzą z wielu kierunków, ale skupiają się w jednym punkcie - w wyznaczonym celu. Cel ten - Świętochłowice, wskazany jest jedną ze strzałek. Symbol ma za zadanie pokazywać fakt o korzystnym położeniu miasta, a co za tym idzie o łatwym i szybkim dostępie do niego ze wszystkich kierunków.
Hasło: "Bliżej niż myślisz" kolorystycznie łączy się z jedną ze strzałek, która wskazuje na centrum, ma to zwrócić uwagę na tak bliskie położenie miasta. Znak symbolizuje także przepływ, łatwość dotarcia z innych miast, a także wiele możliwości wykorzystania takiego położenia dla mieszkańców Świętochłowic.
Wykorzystane w nowym logo kolory: czerwony, niebieski i żółty są barwami heraldycznymi miasta Świętochłowice.
Wizualizacja papeterii, gadżetów reklamowych
Logo Świętochłowic - jedna z odrzuconych propozycji
Pokazanie bliskości w dwóch aspektach:
1. Położenie:
Czerwony punkt wraz z podpisem- oznaczenie miasta, punktu na mapie, kolor czerwony sugeruje ważność, wyznaczony cel. Strzałki wskazują na miejsce- dodatkowo zaznaczając jego ważną rolę. Symbolizują drogę do celu- do miasta.
2. Człowiek - mieszkaniec:
Elementy graficzne składają się postać człowieka. Zwrócenie uwagi na aspekt ludzki. Miasto przyjazne ludziom: mieszkańcom i inwestorom. Symbolika bliskości międzyludzkiej, bezpiecznej atmosfery, przyjaznego otoczenia.
Pokazanie bliskości w dwóch aspektach
Przykładowa identyfikacja do przedstawionej propozycji
Kolejna, nie wybrana propozycja dla Świętochłowic
Ostatnia z zaprezentowanych propozycji również nawiązuje do położenia Świętochłowic. Okrąg symbolizuje tu miasta ościenne, które otaczają centrum. Użyty w logo okrąg dobrze wpasowywał się w główne założenie naszej pracy, ponieważ z definicji każdy punkt na okręgu położony jest w takiej samej odległości od środka.
Przykładowa wizualizacja identyfikacji wizualnej dla drugiej odrzuconej propozycji
Przedstawione propozycje identyfikacji wizualnej nie są finalnym, obowiązującym projektem. Zostały one przygotowane na potrzeby zaprezentowania przygotowanych propozycji. Aktualnie pracujemy nad wykonaniem pełnej identyfikacji wizualnej dla miasta Świętochłowice.